Wat is er nieuw

sluierstaart huidziekte?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nathalie1994
  • Startdatum Startdatum
N

Nathalie1994

Guest
ik heb een probleem: mijn kennis van vissen is eerder beperkt. Ik heb bij mij op kot een visbak staan met een sluierstaart. Een paar dagen gelede merkte ik dat zijn kieuwen meer blonken als normaal. Ik heb dit al eens opgezocht op internet maar ik vind er niets over. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want volgens mij is dit niet normaal. Hij is wel super levendig zwemt altijd goed rond enzo. Ik zou graag wat foto's toevoegen uit bestanden op mijn computer maar ik heb geen idee hoe :S

Alvast bedankt !!

446392nathalie1994_0_82_wesley2.jpg

gelukt ! super bedankt

159163nathalie1994_0_82_wesley1.jpg
[/img]

je ziet dat een paar schubjes ook blinken deze had hij al toen ik hem kocht in de winkel

817632nathalie1994_0_82_wesley_3.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vind het namelijk een super mooi visje, en zou het jammer vinden als hij niet meer te helpen is.

Dat blinken is normaal, dat hoort bij deze vis. Schubben kunnen een metallic glans hebben of niet. Jouw vis heeft hier en daar een metallic schubje en ook de kieuwdeksels zijn metallic. Je bakje is wel veelste klein, sluierstaarten hebben eigenlijk een bak van 1,20 nodig (of groter) en ong. 50L water per vis. Het kunnen grote vissen worden van 15 cm (de kleintjes)
tot wel 25cm of groter. Ook hebben ze heel graag gezelschap van soortgenoten.

maar hij is dus niet ziek ofzo? ik dacht precies dat hij vroeger geen metallic kleurige kieuwen had. Ik weet dat mijn bakje te klein is ik ga een grotere kopen. Jammer genoeg geven ze bij de viswinkel veel te weinig info, ook al vraag je erachter 🙁 ik kan me jammer genoeg niet nog een vis veroorloven die ook nog 60L nodig heeft dan wordt het al een heuse bedoeling. Is er hiervoor een andere oplossing? Want ik wil natuurlijk het beste voor m'n visje.

Nee je visje is niet ziek 😉

Als je je niet de bak kan veroorloven die sluiers eigenlijk nodig hebben kun je het beste een nieuw tehuis zoeken voor je sluier.
iemand die hem meer dan genoeg ruimte kan bieden en soortgenootjes. Is niet leuk, dat begrijp ik maar al te goed,
maar voor het visje het beste.

dankjewel voor jullie hulp ! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan