Wat is er nieuw

Sluierstaart ligt op sterven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maj
  • Startdatum Startdatum
M

Maj

Guest
Hallo, graag jullie advies voor het volgende. Mijn vis ligt op het moment op sterven (denk ik). Gisteren hing hij als een dobber in het water (verticaal, kop omhoog), vandaag ligt hij op zijn zij (niet helemaal op de bodem, maar hij drijft ook niet). Hij is niet erg actief, tenzij ik hem aanraak, dan zwemt hij een paar slagen over zijn zij en gaat hij weer 'liggen'. Ademen doet hij soms wel actief, soms niet. Zijn eten heeft hij laten liggen. Heb het water gisteren en eergisteren ververst. Ik heb het gevoel dat ik er maar een einde aan moet maken, maar ik wil graag weten of ik nog iets kan doen.

EDIT: Graag het liefst een PM sturen als je nog een oplossing weet, dan krijg ik ook een melding.

Kan je dit lijstje even invullen?

-Wat is je bakmaat ?
-Wat zijn je waterwaarden ?
-Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
-Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
-Om welke vis(sen) gaat het ?
-Wat zijn de medebewoners ?
-Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
-Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
-Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
-Hoelang heeft de vis het al ?
-Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
-Heb je een foto van de symptomen?

Maj zei:
EDIT: Graag het liefst een PM sturen als je nog een oplossing weet, dan krijg ik ook een melding.

Onderwerpinstellingen -> Voeg onderwerp toe aan favorietenlijst

Je hebt een PM

Ik zie nu ook dat ��n zij (die naar boven ligt) volgens mij een stuk meer opgezwollen is dan de ander. Heeft een zoutbad nog zin?

Heb overigens net nog het water ververst voor de helft, maar hij gaf bijna geen kik. Ik vind het verschrikkelijk om aan te zien allemaal en volgens mij lijdt hij.

Nou,geef hem dan een humane tik op de kop.
Of iemand anders.

staan zn schubben ook uit elkaar?

^

Nee, volgens mij niet, maar zal nog even zachtjes voelen voor de zekerheid.

EDIT: nee, staan niet uit elkaar, dus lijkt me geen buikwaterzucht.

Voelen hoeft niet,schubben die uit elkaar staan ziet er een beetje uit zoals een dennenappel zeg maar.

Kun je misschien een foto plaatesn?

Heb nogmaals gekeken, maar dat is niet het geval. Zie geen verschil met hoe het eerst was. Van de zijkant zie ik geen kartels.

Kan je het lijstje van Jones eens invullen en plaatsen? Zeer belangrijk om te weten.

Kun je dan wat meer over je bak vertellen zoals jones vroeg?
Anders kunnen we je niet helpen. Hoewel ik denk dat het voor dit visje al te laat is...

Heb hier al eerder een topic over geplaatst. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1668468 Denk dat daar voldoende info uit is te halen. Zoals ik tegen Jones had gezegd weet ik pas sinds ik dat topic heb geopend dat mijn visje eigenlijk geen geweldig leven had... Voel me zo waanzinnig k*t.

Het volgende had ik Jones ook nog gestuurd: Het gaat dus om 1 vis in 1 aquarium. Betreft 45 l. bak (ik weet dat het te klein is). Filter doet 300l. per uur, heb het al heel lang. Ik heb niet zoveel veranderd aan het aquarium. Heb onlangs wel een grondige schoonmaak gedaan van het aquarium en ong. de helft van het oorspronkelijke water behouden. Daarna ging het water stinken. Heb toen om de halve week de helft van het water ververst. Nu, twee week later, is het water al een stuk beter (ook gemeten), maar het is dus wel heel slecht met mijn vis.

Foto: https://imgur.com/PKV6jE7

Ben er zelf eigenlijk al wel over uit dat ik er een einde aan moet maken.

Rottig hoor!
Is helaas het onoverkoombare noodlottige gevolg van verkeerde huisvesting al die jaren maar was je dus al achter....

@Seabait, klopt, ik heb een zeer wijze en harde les geleerd. Ben/Was echt gek op deze vis, ik had er alles aan gedaan om hem een beter leven te geven...

Ik laat hem nu een knal op zijn kop geven, kan dat zelf echt niet doen. R.I.P. mooie blub...

EDIT: En bedankt voor de steun, heb het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Tja, Maj, Zo zijn we er allemaal wel mee begonnen.
Deze les hebben we allemaal meegemaakt.

En, een flinke tik ,is humaan ,hoor.
Is het ineens afgelopen.

Het is gebeurd, had inderdaad besloten dat hij een tik moest krijgen omdat dat het snelste was. Hij ligt nu in de tuin op een mooi plekje. Nogmaals heel erg dank voor jullie steun, het betekent veel voor mij.

Sterkte, is nooit leuk om te moeten doen. Maar het welzijn van je dier is dan toch het belangrijkste h�.

Dat is een goed besluit geweest en ik heb respect ervoor dat je dit kon doen.
Ik zou het niet kunnen namelijk, maar soms is het wel het beste dus.

Goed besluit Maj!
Neem je hierna weer sluierstaarten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan