Wat is er nieuw

Sluierstaart ligt op zijn zij

S

SiriusCometVenus

Guest
Hallo.
Mijn sluierstaartje ligt al een paar dagen op de bodem. Hij lag eerst nog recht. Maar sinds vandaag ligt hij op zijn zij. Ik heb in totaal 3 sluierstaartjes in een 100 liter bak. Ik verschoon een deel van het water regelmatig. Ik heb laatst ook aquariumzout erbij gedaan omdat iemand van de dierenwinkel tegen mij zij dat dat zou helpen. In mijn bak heb ik ook plantjes staan en een filter.
Is er nog iets dat ik kan doen om mijn goudvisje te helpen? Of is het einde oefening? 🙁
 
Hallo.
Mijn sluierstaartje ligt al een paar dagen op de bodem. Hij lag eerst nog recht. Maar sinds vandaag ligt hij op zijn zij. Ik heb in totaal 3 sluierstaartjes in een 100 liter bak. Ik verschoon een deel van het water regelmatig. Ik heb laatst ook aquariumzout erbij gedaan omdat iemand van de dierenwinkel tegen mij zij dat dat zou helpen. In mijn bak heb ik ook plantjes staan en een filter.
Is er nog iets dat ik kan doen om mijn goudvisje te helpen? Of is het einde oefening? 🙁

Wat meer info handig en foto s.

Crisis bezwering probeer even zsm zoveel mogelijk water eruit te halen en dezelfde vers water van temperatuur erin te doen. 90% mag en kan. Bij voorkeur even meten met thermometer. Bij water erin plonsen bij voorkeur niet op de bodem laten plonsen even bord ofzo onder de straal. Even geen zout toevoegen totdat er meer duidelijk is wat er aan de hand is. Vers water kan nooit kwaad. Geen filter gaan schoon maken!!!

Info aquarium maten en filter en wat je doe aan onderhoud hoeveel en per hoeveel dagen ververs je? Sinds wanneer staat het aquarium met filter te draaien. wanneer vissen erin? Kort geleden nog groot onderhoud bodem/filter gedaan.

Kun je waterwaardes meten met test druppels? Zo ja NH3/4 en No waardes?

Hoeveel zout heb je toegevoegd en wanneer en hoe vaak?

Foto zieke vis, foto taalt aquarium zodat we mee kunnen kijken.
 
Afmetingen aquarium: 68 (L) x 35 (B) x 51 (H) cm
Filter: Aqua-Flow 300
Ik heb 2 dagen geleden 25% van het water ververst. En ook de filter schoongemaakt. Het water is 19 graden.
Het aquarium zelf staat al een half jaar. Er is nooit iets aan de hand geweest tot nu. Ik ververs ongeveer 1x per 3 weken 25% van het water
Ik heb 3gram aquariumzout per liter toegevoegd.
Het visje voelde zich al lekker voordat ik dit allemaal had gedaan.. Vandaag is het alleen erger geworden.. Hij wilt wel nogsteeds eten. Maar hij kan het alleen niet goed pakken omdat hij niet meer goed kan zwemmen..
 

Bijlagen

  • CA69566C-B89C-401E-B313-6245A5F649AA.jpeg
    CA69566C-B89C-401E-B313-6245A5F649AA.jpeg
    32.3 KB · Weergaven: 561
Lees sticky over houden van sluierstaarten. Je aquarium en filter is veel te klein.

Je waterwaardes zullen enorm hoog zijn met 3 jonge sluiertjes. 1x per 3 weken 25% verversen en net je filter schoon gemaakt 😡

Geven ook groei hormonen af. Ververs zsm bijna al je water!!!! Dan 2 weken om de dag 80% dan een week om de 2 dagen verversen dan over gaan op 2x per week. Vers water moet je meten en als aquarium 19 graden is dan vers water ook 19 graden. Bij elke verversing 1 gram zout zonder jodium. Zout in bakje warm water en met garde roeren dat opgelost is. Dit helpt tegen nitriet vergiftiging. Omdat er een laagje in je aquarium blijft staan zodat vissen er net nog in kunnen drijven blijft er wat zout in dat deel over anders kom je met teveel zout uit. Na 3 weken geen zout meer.

Probeer oude water met al waaierend met slang boven je bodem af te hevelen.

Kan niet garanderen dat degene op de bodem het nog gaat halen maar laat hem gewoon in het aquarium. Als hij dood is zsm eruit halen.

Niet meer je filter gaan poetsen. Hier zitten bacties in die vervuiling omzetten hoewel deze samenstelling nooit goed gaat komen.
 
De plantjes staan die nog in potje met glaswol?

Dat moet eraf omdat ze grondelen. Open bereken en onder stromende kraan met vingertoppen worteltjes spul eraf wrijven.

Plantjes met lood erom dat moet er ook af.

Succes en hoop dat je sluiertje opknapt :thumbs:
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan