Hallo Elise,
Je sluiers zijn nu nog jong, maar inderdaad kunnen ze straks beter naar een bak van minimaal 100 cm breed (200 l) of nog beter, een bak van 120 cm breed. De sets zoals je bij de gemiddelde aquariums kant en klaar koopt voldoen wel voor kleine visjes zoals chinese danio's, guppen, platy's en zebrabarbelen etc., maar voor sluiers heb je eigenlijk een tweemaal grotere filter nodig dan de fabrikant of verkoper aangeeft. Het beste is 1 of 2 externe filters. Sluiers vervuilen namelijk nogal. Heb je het water al getest? Door de ontlasting en de urine komt er ammoniak en later nitriet in het water en dat is giftig voor je vissen. Hun weerstand gaat omlaag, ze kunnen infecties oplopen, maar ook ammoniak- of nitrietvergiftiging.
Voor nu zou ik in ieder geval een 50-60% waterwissel toepassen, en morgen en overmorgen ook. En zo snel mogelijk je waterwaarden gaan meten. Ik heb zelf 2 sluiers en 1 ancistrus in een 200l bak met 2 interne Fluval U4 filters en een Eheim Powerhead, en ik doe zelf een 60% waterwissel 1 keer per 3 dagen.
Voor sluiers raad ik je ook aan om druppeltests, liefst een testkoffertje, te kopen om je water te testen.