Wat is er nieuw

sluierstaart met corydoras?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lis
  • Startdatum Startdatum
L

lis

Guest
hoi allemaal, 🙂

ik vraag mij af of sluierstaarten gecombineerd kunnen worden met corydorassen, specifiek de corydoras sterbai.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een tropisch aquarium heb
maar de laatste tijd steeds meer aan het overwegen ben om sluierstaarten te gaan houden.
ik ben er veel over aan het lezen en zeker de mooie topics die ik hier zie gaan me steeds meer overtuigen.

ik heb verder weinig vis in de 240 liter die ik heb maar de cory's vind ik gewoon leuke vissen en als er de mogelijkheid er is zou het fijn zijn als ze niet weg hoeven.

ik heb nog lang geen sluierstaarten dus als het niet mogelijk is, is het natuurlijk geen probleem.

ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

groetjes Lis

Sterbai's prefereren een hoge temperatuur in tegenstelling tot sluiers
Ook proberen de sluiers wel is corydoras op te eten en dan blijft de rugstekel ongelukkig in hun keel steken.
In 240 liter zou ik 3 visjes zetten.
70-75 liter per vis,daar gaat nog bodembedekking,planten, evt decoratie etc vanaf.
Zeker niet te vol proppen!!!

dankjewel voor je reactie, hier wordt ik wijzer van!
fijn om hier informatie op te kunnen doen voordat ik ergens aan begin 🙂

Goed van je dat je eerst informatie wint en dan pas vissen neemt, toppie! :thumbs:

En dan moet je, je bedenken dat iloveanimals nog maar 11 jaar oud is! Respect voor zijn kennis en het goed overbrengen daarvan. 😉

Dankjewel Bart 🙂
Aardig dat je dat zegt 🙂

Botia zei:
En dan moet je, je bedenken dat iloveanimals nog maar 11 jaar oud is! Respect voor zijn kennis en het goed overbrengen daarvan. 😉

Helemaal mee eens..

Ik moet bijna blozen man!
Maar dank jullie wel 🙂

Niets te danken. 😉

Toen ik 11 was, was ik al helemaal gek van vissen. Ik las elk boek wat ik kon vinden over vissen en kon uren doorbrengen in de dierenwinkels. Waar ze een veel kleiner assortiment verkochten dan heden ten dage. En ik had wat vrienden, klasgenoten en een oom met wie ik over vissen kon praten, en kennis uitwisselen. Nu met internet is dat allemaal veel gemakkelijker geworden.

Maar het zo goed overbrengen als jij doet, dat kon ik toen nog niet.

Haha,dat klinkt herkenbaar!
Ik zit ook wel is uren in dierenwinkels te kijken naar de vissen en reptielen 🙂
Maar bedankt voor het compliment!

zo jong en zo veel kennis! je bent heel wijs voor je leeftijd!
leuk om te zien dat leeftijd etc. niets uitmaakt bij het leren van elkaar 🙂

Dankjewel hoor 🙂
Ik vind het fijn om kennis uit te wisselen en mensen advies te geven.
Soms is het even vervelend als mensen je advies niet aannemen, maar dat hoort erbij 😉

ILoveAnimals zei:
Haha,dat klinkt herkenbaar!
Ik zit ook wel is uren in dierenwinkels te kijken naar de vissen en reptielen 🙂
Maar bedankt voor het compliment!
Wat ik zelf wel jammer vind mede door internet. Dat ik bijna elke vis in de handel wel ken. Ik kom nooit meer een soort tegen wat ik niet ken.

Ik heb ook veel soorten gehouden maar uiteindelijk was het, het steeds niet wat me zo kon bekoren als de soorten waarmee ik als kind begon.

Nu heb ik weer voornamelijk Guppen, platy's, Rouwtetra's en sinds vrijdag een vijftal Corydoras aeneus "albino". Genieten!

Ik ontdek steeds weer nieuwe, interresante,mooie soorten!
Dus ik heb gelukkig (nog) geen last van!
Ik begin nu pas echt te ervaren hoe het is om vissen te hebben omdat ik nu 14 goudelritsen en 2 goudvissen waar ik inmiddels erg gehecht aan ben geraakt
Heb!
Na de zomervakantie komt er hier hopelijk een juwel rio 180 waar ik goudvissen in ga opvangen en die gaan dan uiteraard in de vijver na een tijdje quarantaine.
Ook wil ik hier guppen in gaan opvangen,maar hier moet ik nog eventjes naar kijken.
Ik heb dus nog genoeg om naar uit te kijken!! 😉

Zou ik maar niet aan beginnen.
goudvissen en guppen opvangen.

Waarom niet?
De ruimte is er,het geld ook, dus waarom niet?

Ik moet gaan slapen..
Moet morgen om 4 uur opstaan 😉
Dus mss kan ik morgenochtend weer even reageren
:z

Mooi doel maar andersmans ellende oplossen is een zware taak, in de zin van dieren die te klein behuisd zitten, vergroeid zijn etc. Maar proberen kun je altijd toch?
je hebt in iedergeval een groot hart 🙂

Ik denk dat Bertus bedoeld dat Goudvissen veel ruimte vragen en Guppen erg fokken. Ik geef je als tip mee dat je niet alles kan redden.

Ik zelf ben hobbyfotograaf en fotografeer vooral vogels. Ik kom daarom in veel natuurgebieden en kom veel gedumpte kippen tegen. Ik neem af en toe een of meerdere kippen mee maar meer dan 8 kan ik er niet hebben dus de meeste laat ik lopen hoe leuk en tam ze ook zijn. Soms ook moeilijk want als ik ze niet meeneem betekent dat in de meeste gevallen de dood.

Nu had ik een bejaardenclub en veel doden gehad het laatste jaar. Dus recent heb ik er weer 2 meegenomen. Maar er lag ook alweer een dood gebeten (ws door een hond) exemplaar daar.

De goudvissen zullen naar mijn vijver van 3x2M (3900L) verhuizen nadat ze zijn aangesterkt en klaar zijn voor de vijver.
Het fokken is idd mijn probleem met de guppen.
Mannen en vrouwen gescheiden houden kan ook niet, dat vind ik niet humaan tegenover de mannetjes.
Overigens zal ik dan niet verder gaan dan 8 goudvissen.
En als het mogelijk is zal ik ze ook herplaatsen 😉
Ik moet nog even een gameplan opmaken, maar dat komt wel!

Onderschat het voortplanten van goudvissen niet. Bij mij kweekten ze zo hard dat ik een zonnebaarsje aangeschaft hebt. Die zijn dol op jonge visjes. Gelukkig hielp dit, maar toen had ik al wel tegen de 100 goudvissen.

Dan zal ik ik wel gelijk een Zonnebaars aanschaffen.
De schildpadjes lusten trouwens ook wel een jong visje denk ik 😉

Ik weet niet hoe fanatiek schildpadden zijn met het jagen op jonge visjes (en vangen natuurlijk).

Let wel op: altijd maar ��n zonnebaars per vijver, want ze kweken zelf ook als gekken.

Ja ik weet het van de 1 Zonnebaars 😉
De volwassen goudvissen krijgen ze noooooit te pakken
Die zijn echt razendsnel.
De baby's pakken ze misschien wel,misschien pakken ze anders het kuit 😉
En anders vang ik ze uit en verkoop ik ze ofzo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan