Wat is er nieuw

Sluierstaart met schimmelinfectie na witte stip?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter woppie
  • Startdatum Startdatum
W

woppie

Guest
Hallo allemaal,

Na anoniem her en der al wat op fora gelezen te hebben, heb ik toch maar besloten te registreren om wat meer hulp te kunnen krijgen.

Bakmaat: 130x45x50

Waterwaarden: Ph 7,5 No2 0,0 NH3/4 0,0 KH en GH zijn goed, maar weet de waarden niet zo uit mn hoofd.

Filter: 2x JBL CristalProfi 200 Greenline, debiet geschat 400 L/u/filter (300-720L/u mogelijk).

Wekelijks 30-40% waterverversing.

Bewoners: 8 ondergenoemde sluierstaarten (totaal +/- 60 cm), 2 waaierhandgarnalen.

Ik ben ruim een maand geleden van 75 naar 250 liter overgestapt. Na 2 weken indraaien 2 buffelruggen en 2 telescoopogen toegevoegd die ik al had. Ging prima, goede waterwaarden, vissen leken happy. Een week later heb ik het bestand uitgebreid met nog 3 telescoopogen, een redcap en 2 waaierhandgarnalen. Ging ook prima. Ruim een week geleden viel me met name bij de zwarte telescoopoog op dat hij wat wittige stippen kreeg, maar ik schold het uit voor paaipukkels omdat hij ook paaigedrag vertoonde met een buffelrug. Na enkele dagen kregen ook de meeste andere sluiers de stippen en gingen ze veel op de bodem liggen. Ze aten nog wel goed, maar waren gewoon weinig actief.

Afgelopen maandag heb ik Sera Costapur F gekocht en toegevoegd (geen actieve kool aanwezig, temperatuur 1 graad verhoogd, aquarium verduisterd). Sindsdien worden de vissen weer actiever, dus het lijkt effect te hebben. Echter nu valt me op dat de red cap wat pluizige aanslag op sommige plaatsen heeft en de vinnen zijn rafelig en bloeddoorlopen. Hij is overigens wel mooi actief en eet goed. Zou dit een schimmelinfectie over de vermoedelijke witte stip heen kunnen zijn?

(Foto's volgen zo direct)
 
Witte stip:
2f6ece5210b4dacb4d0dcba39c27f7d5


eb735e7938041591a8cc14524d9d8ff3


Red cap eergisteren:

c5ee685239aeaf1ae9c08f2ca4298ac5


Vandaag:

cf932cbec087d900c6bafdca984d6519


Ok...krijg ze helaas niet direct zichtbaar in dit topic
 
Afgelopen maandag:

957965woppie_0_82_woppie1.jpg


369399woppie_0_82_woppie2.jpg


625496woppie_0_82_woppie3.jpg


Gisteren (woensdag):

153182woppie_0_82_woppie4.jpg



Graag jullie hulp 🙂
 
Dat is vergevorderde witte stip met vinrot.

Het is lastig om te zeggen wat eerder behandeld moet worden, beiden zijn dodelijk.

Begin eerst met Esha Exit of Colombo Aquaboline tegen de witte stip en als deze behandeling is afgerond Colombo bactyfec tegen de vinrot (misschien kunnen beide Colombo-producten gecombineerd worden, maar dat zal in de bijsluiter aangegeven staan).

Je bak is erg overbevolkt, het was niet verstandig om er nog 4 bij te zetten. De 4 die je al had waren genoeg voor zo'n bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan