Sluierstaart met telescoopoog kweken??


T

Tekla

Guest
Hallo!
Ik heb sinds een tijdje 2 vissen; een sluierstaart vis en een telescoop oog. Nu is de t.oog constant achter de s.vis aan het zwemmen. Ze heeft verder geen beschadigingen aan de vinnen etc, die daardoor zouden kunnen komen. Nou heb ik eens gegoogled en het gedrag wat ze vertonen lijkt erg veel op paren. (De 1 drukt tegen de buik van de ander aan) Maar is dat mogelijk met deze twee 'verschillende' vissen? Ook omdat het wel langer dan een jaar kan duren voordat ze geslachtsrijp zijn en deze net uit de dierenwinkel komen. (En dus volgens mij nog niet zo oud.)
 
Misschien zijn ze al aan het oefenen voor als ze straks geslachtsrijp zijn. Is normaal gedrag. 2 mannetjes kunnen ook achter elkaar gaan jagen. Mannetjes zitten achter alles aan met een dik buikje.

Een mannetje herken je straks aan witte stipjes op de zijkant van zijn kop, de kieuwdeksels en een rij witte stipjes op de borstvinnen. Kan ook op 1 plek zijn. De mannetjes beuken het vrouwtje alle hoeken door van het aquarium. Dit gaat er hard handig aan toe vandaar je beter geen scherpe dingen in je aquarium kan hebben omdat ze dan beschadigen. Grof en scherp grind op je bodem beschadigen ze ook van.

Ze beuken als ware de eitjes uit het vrouwtje en happen aan de achterkant in de hoop op een lekker maaltje. Ze eten de eieren heel graag op. Het vrouwtje ook.

Als je later eieren ga ontdekken onthou dat je dan echt een grote verversing van je water moet doen want het mannetje besprenkeld ze met zijn hom en dit zorgt dat je water erg vervuild.
 
Dankje! Er zaten punten in die ik nog niet wist! Maar is het mogelijk? Dat die twee soorten gaan kweken?
 
Ja hoor dat kan. Ik neem aan dat je telescoop ook een sluierstaart is. Wat er uit gaat komen is een verrassing. Natuurlijk moeten de omstandigheden waar je ze in hou en de verzorging goed zijn zodat ze gezond volwassen gaan worden.

Lees eens bij het koudwater gedeelte, goudvissen wat topics door.

Sluierstaarten verzorgen is niet heel makkelijk. Veel verzorging nodig en babyvisjes is nog veeeel meer werk.

Veel vers water en schoon houden muv filter en je nu jonge visjes meerdere malen per dag kleine beetjes eten geven. Mag wel tot 5 keer per dag. Als ze volwassen zijn 2 a 3 keer per dag. Vergeet ook hun groene snackje niet dan gaan ze groeien als kool.
 
Dankje! Er zaten punten in die ik nog niet wist! Maar is het mogelijk? Dat die twee soorten gaan kweken?
Het zijn geen verschillende soorten! Beiden zijn kweekvormen van de Carassius auratus.

Net zoals een Teckel en een Duitse dog kweekvormen zijn van de Canis lupus familiaris
 

Terug
Bovenaan