Wat is er nieuw

Sluierstaart of Goudvis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AmandaH
  • Startdatum Startdatum
A

AmandaH

Guest
Hallo,

Ik heb me zojuist hier geregistreerd omdat ik een vraag heb over een vis. Mijn zoon heeft 2 weken geleden 2 visjes gekregen van iemand, zouden 2 sluierstaarten zijn (1 zwarte en 1 oranje.
Maar nu is 1 ervan gestorven (zwarte dreef ineens bovenin) en hebben we een nieuwe gekocht en alle informatie gevraagd of het we het wel goed deden. Op plantjes na was het volgens de verkoper helemaal prima gedaan. Dus gingen we met een nieuw visje naar huis. Een paar dagen later dreef opeens de nieuwe bovenin. Gisteren kwamen we er achter dat ook dit visje dood is gegaan. We snappen er niets meer van! De eerste vis (oranje)dat mijn zoon heeft gekregen leeft nog steeds en vragen ons af of het wel een sluierstaart is of toch een goudvis. Heeft iemand misschien nog tips waar wij misschien wat aan kunnen hebben? Wij hebben druppels meegekregen om in het water te doen Goldfish Aquasafe en gebruiken als voer Goldgish Colour Sticks.

9f7qg4

In wat voor bakje zitten de visjes en is de bak ook 4 weken minimaal ingedraaid??
Het zijn sluierstaarten zie ik en die hebben veel ruimte nodig.

jessicapilon zei:
In wat voor bakje zitten de visjes en is de bak ook 4 weken minimaal ingedraaid??

Weet niet wat jij bedoeld met '4 weken minimaal is ingedraaid'. Zou je dat even willen toelichten?

Dan denk ik dat ons visje veel en veel te weinig ruimte heeft. Wij hebben ze zo gekregen en hebben na een paar dagen de kom 'ververst'

Indraaien houdt in dat een aquarium een bacteriecultuur opbouwt.
Doe je er gelijk vissen in, dan sterven ze vanwege de hoge concentraties nitriet en ammoniak.
Sluierstaarten vereisen veel ruimte, ze worden erg groot.
Als ze die ruimte niet krijgen vergroeien ze, en gaan ze uiteindelijk dood.

Het is een zgn Oranda en die van jullie is wel heel erg mager (het is nog een baby en die hebben meermaals per dag voer nodig). Sluierstaart Gouvissen verlangen een bak van minimaal 1.20cm x50x50 en minimal 50liter per vis.let op dit is het minimale om ze verantwoord te kunnen houden.

Eigenlijk is het schande dat winkels ze nog verkopen aangezien bijna niemand hier aan kan/wil voldoen.

Oranda, en ze worden nog iets groter dan deze.
995484_10200319140767803_1606333851_n.jpg

xH5SgLUPE2H0HwnMcCc8FrjPP23ALP9_.jpeg

Demekin
xH5SgLUPE2H0HwnMcCc8FrjPP23ALP9_.jpeg

xcel3dli2417.jpg

AmandaH zei:
jessicapilon zei:

Weet niet wat jij bedoeld met '4 weken minimaal is ingedraaid'. Zou je dat even willen toelichten?

Dan denk ik dat ons visje veel en veel te weinig ruimte heeft. Wij hebben ze zo gekregen en hebben na een paar dagen de kom 'ververst'

Ik vermoed dat je je niet heel goed hebt ingelezen alvorens je deze visjes hebt genomen. Er komt toch nog best wel wat bij kijken hoor. Iedereen moet het leren en dat is je dan ook niet kwalijk te nemen maar het is voor de toekomst wel raadzaam om je eerst goed in te lezen als je iets wil gaan aanschaffen.
Jouw visjes zitten echt veel te krap en die moet je andere huisvesting geven of naar de winkel brengen.
Vissen direct in een nieuw aquarium zetten is nooit raadzaam en kan veel problemen geven.
Als je via Google gaat zoeken op opstarten aquarium dan krijg je veel informatie hoor.

Ook kun je dit eens lezen:
http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/opstarten_aquarium.pdf

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan