Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb 2 sluierstaarten in een 60cm bakje. Ik weet dat dit te klein is. ik zag op MP een moortje die in een vaas zit. Het is ongeveer op 145km afstand dus wel ver weg maar ik vind het te zielig dus wil ik hem graag redden. Zou het kunnen om dat moortje te redden uit die vaas en hem 2 maanden in een aquarium van 60cm doen? Ik zal om de dag 70% gaan verversen.
Als je alles wil gaan redden wat te klein zit kan je wel bezig blijven. Eerst zorgen dat je zelf de boel voor elkaar hebt anders komt er misschien ook wel iemand bij jou om je sluierstaarten te redden.?
Ik heb 2 sluierstaarten in een 60cm bakje. Ik weet dat dit te klein is. ik zag op MP een moortje die in een vaas zit. Het is ongeveer op 145km afstand dus wel ver weg maar ik vind het te zielig dus wil ik hem graag redden. Zou het kunnen om dat moortje te redden uit die vaas en hem 2 maanden in een aquarium van 60cm doen? Ik zal om de dag 70% gaan verversen.
Heel eerlijk, als ik zo op marktplaats ga kijken kan ik de hele dag door het hele land doorscheuren om vissen te redden... is gewoon geen doen.
Maarja als je zeker weet dat je over 2 maanden minimaal een 120x50x40 bak kan plaatsen zou je t nog kunnen opperen.
De kans dat ik een juwel rio 240 kan opzetten is 80% zeker. Het is riskant en ik weet ook dat er natuurlijk meer visjes zijn die in veels te kleine aquarium zitten... Ik zal er nog even over nadenken.
Je hart zit op de goede plaats en dat respecteer ik, maar de vis komt van de regen in de drup, dus eerst zorgen dat je zelf alles in orde hebt en dan gaan redden.
Je zou je 60cm bak ook als carrantaine bak moeten bewaren. Ik heb de mijne ook nog niet verkocht en ben er een grotere filter aan het indraaien in die bak en de oude filter blijft ook aktief in de grote bak tot ik hem mischien nodig heb. Dus wat je nu hebt is zeker niet voor niets.
Ja het is wel cru hoeveel dierenleed er is door verkeerde informatieverschaffing van de verkopers. Mocht je hem echt willen ophalen moet je dit gewoon doen en heb je echt een reden om groter te gaan.
Voor mijn sluiers heb ik ook 380km gereden hoor is niet vreemd 😉 .
Zelf ben ik aan het opschalen van 270L bak naar 450-500L en dan komt een nieuwe jbl e1902 en mijn Eheim Barracuda bak vrij voor een nieuw baasje. De 1902 lijkt me achteraf iets te krap voor een flinke bak en heb me hier denk ik een beetje in vergist... Dat zou dan 90L per vis zijn wat op zich al netjes is denk ik 😎.
Persoonlijk heb ik altijd wel een grotere bak willen hebben en wil graag 3-4 hele grote sluiers en daar ook de ruimte voor geven vandaar mijn upgrade, maar ben me ook bewust dat minder vis vaak beter is dan een volle bak en met 3 ben ik ook blij.
Overigens komt er straks ook een JBL402 vrij als mijn fx6 is ingedraaid. IN mijn draadje kan je wat fotos vinden.
Ik zou er niet aan beginnen nu want je eigen zitten al te klein en dan wordt het nog nijpender. Goed bedoeld van je maar je maakt de omstandigheden voor je eigen vissen er niet beter op.
Ik ga het niet doen. hoe jammer ik het ook vind is het wel het beste voor mijn vissen. Ik heb de gene wel een berichtje gestuurd voor wat de sluierstaart nodig heeft. Hopelijk dat hij/zij met die info een goed huisje voor het visje vind.