Wat is er nieuw

sluierstaart verkleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Taraa
  • Startdatum Startdatum
T

Taraa

Guest
hallo allemaal,

Ik ben eigenaar van 2 sluierstaarten op dit moment, maar straks komt er een groter aquarium en dan wil ik graag een blauwe sluierstaart er bij.
nou vroeg ik me af panda's veranderen, eigenlijk veranderen alle kleuren als ze groter worden maar veranderen blauwe sluierstaarten ook of blijven ze blauw.

een blauwe zoals hieronder te zien is.

Blauwe%20moor-500x500.jpg

alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb 2 blauwe butterfly demekins gehad (zoals op de foto) en deze bleven blauw. Ik heb 1 blauwe oranda gehad en die werd oranje wit, en 1 blauwe telescoopoog die panda werd en daarna wit (maar dat was te verwachten uit een lichting die allemaal panda waren)

Het is dus een beetje een kwestie van geluk. Ik lette erop dat het blauw goed blauw was, en de vis geen witte buik had en ook zo min mogelijk bruinige vlekken had.

Die op de foto heeft een beetje een vertekende kleur trouwens, een blauwe sluier is eigenlijk gewoon grijs, wat ze in de dierenwereld vaak blauw noemen.

ja ik had ook al grijzen gezien en ik had al me twijfels of deze blauwe echt zo was of dat het misschien kwam door een blauwe lamp ofzo hahah...

dus blauw is niet echt blauw maar is grijs??

ja ik had ook al grijzen gezien en ik had al me twijfels of deze blauwe echt zo was of dat het misschien kwam door een blauwe lamp ofzo hahah...

dus blauw is niet echt blauw maar is grijs??

Blauw is inderdaad niet echt blauw, maar grijs 😉

Hoe groot wordt je nieuwe aquarium ? Sluiers verlangen een groot aquarium he, minstens 1 meter maar 1,20 is nog beter, aangezien de meeste varianten makkelijk 15-20cm kunnen bereiken. Maar dat wist je misschien wel al.

ben ik nog niet helemaal over uit welke het wordt, maar ja die 50 ltr. per vis is me ondertussen wel duidelijk hahaha, komt naar mijn mening iets te vaak voor op forums haha..

Als het kan, dan raad ik je ten zeerste 80-100 liter per vis aan.
Is zeer gunstig voor jou en je vissen
Als bodem: geen bodem of een mini laagje filterzand.

Een enorm buitenfilter: minimaal 5 x per uur de inhoud van de bak.

Extra beluchting is altijd goed.

Voeren: bij jonge vissen 4-6 keer per dag 2 procent van hun lichaamsgewicht
Voor volwassen vissen( na 1-2 jaar ) 2-4 keer per dag 1 procent van hun lichaamsgewicht .

Verversen: 1 keer 70-90 procent per week of 2 x 50 procent per week.
Succes! 🙂

ergens heb je gelijk remcovoortman maar toch is het soms wel vervelend als je zoekt op het forum naar een simpel antwoord en je dan 100 keer het zelfde leest.

euhm Olympus.. als je goed gelezen had.. heb ik al vissen.. die spullen plaats ik over in mijn nieuwe aquarium met natuurlijk nog wat andere plantjes en ik sta net te vertellen dat ik ''regeltje'' weet.

Maar dan mag ik toch wel suggesties geven? 😉
Dat doe ik alleen maar om je hobby nog succesvoller te laten worden 😉

ik vat dit niet zo op als surgesties sorry ik zie het meer al betweterig vertellen wat een ander moet doen en daarvoor zit ik niet op dit forum, ik zit hier om antwoord te krijgen op mijn vragen en miss-poodle heeft geweldig antwoord gegeven op mijn vraag.

ik heb nergens gevraagd naar welke bak ik zou nemen, ik heb gezegt dat ik nog bezig ben met kiezen welk merk ik neem aangezien ik een diepe brede bak beter vind dan een hoge bak. ik heb namelijk ook zitten twijfelen om een aquarium te laten maken.

maar goed ik heb geen zin in discussie op een forum, dan weet je hoe ik er over denk

Geen reden om fel te reageren.
Ik mag m'n persoonlijke ervaringen toch wel delen?
Daar is een forum nota bene voor.

Betweterig? Ik probeer je alleen maar te helpen. Maar jammer dat je dit niet zo ziet.

Ik geef altijd aanvullende informatie, is alleen maar om de leden te helpen, geloof me.

Zitten je goudvissen nu in een kom?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan