Wat is er nieuw

Sluierstaart vissen eitjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter daphnenitert
  • Startdatum Startdatum
D

daphnenitert

Guest
Ik heb sinds een week een aquarium met 2 sluierstaartvissen erin.
Vanmorgen viel mij op dat ze een beetje agressief op mijn plant waren, nu heb ik gelezen dat ze mogelijk aan het paren waren.
Er liggen redelijk veel doorzichtige rondjes in mijn aquarium en rond de plant.
Hoe kan ik zien of deze eitjes bevrucht zijn ? Of zijn het wel eens eitjes ?

Bijlagen

• D13D455C-992A-4111-878B-52E06EBDD078.JPG
    D13D455C-992A-4111-878B-52E06EBDD078.JPG
    45.4 KB · Weergaven: 529
Kan niet inzoomen op je foto maar ziet er uit als eitjes. Witte eitjes met haren zijn beschimmeld. Doorzichtige met een klein zwart puntje erin zijn bevruchte eitje.

De vraag is het uberhaupt verstandig de eitjes te laten uitkomen. Ik weet niet wat ik zie waar ze in zwemmen het lijkt me iets ronds? Een vaas of een vissen kom?

2 sluiers heb je al een aardig groot aquarium nodig met goed filter. Als het een vissenkom of vaas of elk ander mini aquarium is, zullen ze ziek worden en uit eindelijk dood gaan en zou ik de eitjes zeker weg spoelen. Ze vreten ze ook wel op als het goed is.

Het plantje staat nog in glas wol en is ook niet heel handig.

Het is een aquarium met een goed filter, allemaal vorige week aangeschaft.
Het plantje kon in zo in het aquarium zetten zeiden ze tegen mij bij de winkel, ook niet verstandig dus ? even het glas en wol weghalen en dan stevig in de bodem zetten?
Maar de eitjes zijn inderdaad wit, daar hoef ik verder niks mee te doen dus?

even het glas en wol weghalen en dan stevig in de bodem zetten?
Dat kan, maar je kan het plantje ook geheel schoonmaken van de wol en in het potje doen met steentjes erbij om vast te blijven zitten, sluiers schijnen nog al slopers te zijn.

Maak maar even een foto van het geheel. Je zult wel even schrikken van de reacties maar je bent niet de enige die zo ben begonnen. Pak de info die je word aangereikt en neem niet alles persoonlijk op. 😉 Ik ben bang dat je veel meer zal moeten doen voor je visjes.

Inderdaad het plantje eruit en dat wiol erf scheuren en dan onder de kraan de wortels tussen je vingers schoon wrijven zodat je alles er af haal. Ik kan niet zo zien wat voor plantje het is maar ws kun je hme ook gewoon los erop gooien. Beter even niet aan je bodem komen tot je wat meer kennis heb. Als je toch bezig ben haal zoveel mogelijk water uit het aquarium en doe even vers water van dezelfde temperatuur erbij. Even preventief omdat ik vermoed dat het een lastige zaak is. Ik moet werken dus kan je verder even niet helpen maar zullen andere komen om je te informeren.

Succes en bereid je geestelijk voor op slecht nieuws ;))

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's van je bak. Dat een van de sluiers eitjes heeft gelegd, betekent dat ze in ieder geval al geslachtsrijp zijn. Helaas komen we hier maar al te vaak tegen dat mensen een aquarium in de dierenwinkel kopen, maar dat ze volkomen verkeerd geinformeerd zijn over de benodigde afmeting, zeker als het om Sluierstaarten gaat. Deze vissen hebben minimaal 50 liter water per vis nodig, en liefst een bak van 120 cm breed. Bovendien moet de filtering in orde zijn. Als je in een gemiddelde winkel een aquarium met bijbehorend filter koopt, is dat berekend op de hoeveelheid afval/ontlasting/urine die er ontstaat in een gemiddeld tropisch aquarium. Bij Sluierstaarten heb je eigenlijk de dubbele filtercapaciteit nodig. In de onderstaande link kun je informatie vinden over de reden waarom.

https://aquaforum.nl/threads/stikstofcyclus-speciaal-voor-goudvis-sluierstaarthouders.171486/

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan