Wat is er nieuw

Sluierstaart ziek

j.m.xx5

New member
Lid geworden
8 juni 2021
Leeftijd
40
Hallo allemaal,
Graag wilde ik wat vragen over mijn sluierstaart vis.
Ze is nu ruim 8 jaar en heeft een gezond, goed leven.
Leeft in een grote bak, met planten, pomp en vriendje.
Ze heeft vroeger een keer zwemblaas gehad en dit is goed verholpen.
Nu merkte ik sinds vanochtend dat ze verticaal hing met haar hoofd omhoog en dacht ik gelijk weer aan zwemblaas.
ik bleef even observeren, en vervolgens zwom ze weer recht.
Even later viel ze weer de hele tijd op haar zij en dan weer terug recht. En hing ze lang stil.
Ik schrok erg en heb haar apart gezet in het zieke bakje. En net zoals hoe je zwemblaas behandeld in een klein laagje water zetten voor goede rust.
Nu heb ik opgemerkt dat ze de hele tijd een soort schok krijgt lijkt het wel en soms gaat ze opeens kei hard zwemmen tegen het glas aan en dan ligt ze weer stil.
Ik herken dit niet van vroeger aangezien ze toen echt op haar kop hing.
Weet iemand raad ik ben erg ongerust want ik hou heel veel van mijn vissen!!

Om wat meer duidelijkheid te krijgen zodat er beter geholpen kan worden even wat vragen:
Wat zijn de afmetingen van het aquarium waar ze normaal in zwemt? (in cm)
Wat is de medebewoner
Wat is je verversbeleid van het water
Heb je de waterwaardes gemeten?
@michelle1 kan je hierna veel beter helpen

Klein laagje water vervuild super snel bij neem ik aan redelijke grote sluier. Dit is niet echt een fijne oplossing voor de vis. NH3 loopt binnen een paar uur snel op.

Filmpje gedrag makkelijker.

Houd ze kop bij de filter uitlaat. Hoe bewegen de kieuwen? Een dicht houden? Als je erin kijk bij openen zie je slijmdraden of zwart weefsel van binnen?

Als ze schokt en heel hard zwemt schraapt ze met lichaam tegen bodem of iets anders? Zie je dat de onderste vinnen flikkeren?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan