j.m.xx5
New member
- Lid geworden
- 8 juni 2021
- Leeftijd
- 40
Hallo allemaal,
Graag wilde ik wat vragen over mijn sluierstaart vis.
Ze is nu ruim 8 jaar en heeft een gezond, goed leven.
Leeft in een grote bak, met planten, pomp en vriendje.
Ze heeft vroeger een keer zwemblaas gehad en dit is goed verholpen.
Nu merkte ik sinds vanochtend dat ze verticaal hing met haar hoofd omhoog en dacht ik gelijk weer aan zwemblaas.
ik bleef even observeren, en vervolgens zwom ze weer recht.
Even later viel ze weer de hele tijd op haar zij en dan weer terug recht. En hing ze lang stil.
Ik schrok erg en heb haar apart gezet in het zieke bakje. En net zoals hoe je zwemblaas behandeld in een klein laagje water zetten voor goede rust.
Nu heb ik opgemerkt dat ze de hele tijd een soort schok krijgt lijkt het wel en soms gaat ze opeens kei hard zwemmen tegen het glas aan en dan ligt ze weer stil.
Ik herken dit niet van vroeger aangezien ze toen echt op haar kop hing.
Weet iemand raad ik ben erg ongerust want ik hou heel veel van mijn vissen!!
Graag wilde ik wat vragen over mijn sluierstaart vis.
Ze is nu ruim 8 jaar en heeft een gezond, goed leven.
Leeft in een grote bak, met planten, pomp en vriendje.
Ze heeft vroeger een keer zwemblaas gehad en dit is goed verholpen.
Nu merkte ik sinds vanochtend dat ze verticaal hing met haar hoofd omhoog en dacht ik gelijk weer aan zwemblaas.
ik bleef even observeren, en vervolgens zwom ze weer recht.
Even later viel ze weer de hele tijd op haar zij en dan weer terug recht. En hing ze lang stil.
Ik schrok erg en heb haar apart gezet in het zieke bakje. En net zoals hoe je zwemblaas behandeld in een klein laagje water zetten voor goede rust.
Nu heb ik opgemerkt dat ze de hele tijd een soort schok krijgt lijkt het wel en soms gaat ze opeens kei hard zwemmen tegen het glas aan en dan ligt ze weer stil.
Ik herken dit niet van vroeger aangezien ze toen echt op haar kop hing.
Weet iemand raad ik ben erg ongerust want ik hou heel veel van mijn vissen!!