Sluierstaart


K

Katink

Guest
Goedeavond

Sinds een week heeft mijn sluierstaart een gat in zijn staart, denk zelf een infectie, maar is daar iets voor te doen.. Kreeg van verschillende te horen, doorspoelen maar dan denk ik, is wel een levend wezen
 

Bijlagen

  • IMG_20191106_174247.jpg
    IMG_20191106_174247.jpg
    69.7 KB · Weergaven: 65
Tja vervelend als mensen zo "simpel" reageren met "doorspoelen die hap" het blijft tenslotte een levend wezen inderdaad.
Zoals je al op de chat te lezen hebt gekregen zit je vis te klein en moetie in een bak van minimaal de dubbele lengte van watie nu zit. Datie zo klein zit is tevens de oorzaak datie ziek is, je waterwaardes zijn waarschijnlijk bar slecht omdat je te weinig ververst, dat verversen zou ik naar iedere 2 dagen minimaal 50% doen en zoeken naar een grotere bak.
Omdatie te klein zit zal die uitwendig nauwelijks groeien maar inwendig groeit de boel wel door waardoor het een erg pijnlijk verhaal word voor de vis en hij/zij voortijdig komt te overlijden, terwijl ze als je ze goed huisvest de 30 cm met gemak kunnen halen in lengte en 25 jaar ook.
 
Tja vervelend als mensen zo "simpel" reageren met "doorspoelen die hap" het blijft tenslotte een levend wezen inderdaad.
Zoals je al op de chat te lezen hebt gekregen zit je vis te klein en moetie in een bak van minimaal de dubbele lengte van watie nu zit. Datie zo klein zit is tevens de oorzaak datie ziek is, je waterwaardes zijn waarschijnlijk bar slecht omdat je te weinig ververst, dat verversen zou ik naar iedere 2 dagen minimaal 50% doen en zoeken naar een grotere bak.
Omdatie te klein zit zal die uitwendig nauwelijks groeien maar inwendig groeit de boel wel door waardoor het een erg pijnlijk verhaal word voor de vis en hij/zij voortijdig komt te overlijden, terwijl ze als je ze goed huisvest de 30 cm met gemak kunnen halen in lengte en 25 jaar ook.
Oke dan.. Deed het al om de 14 dagen.. Maar goed dan idd voorlopig om de 2 dagen en een groter bak zoeken.. Dank Jr wel
 
Dat is inderdaad een goede stap om te beginnen. Zoals ik al op de chat aangaf heeft een sluierstaart ongeveer 50 Liter per vis nodig. Ze leven het beste in een klein groepje dus 2-5. Voor 4-5 heb je dan ook een aquaria nodig van zo'n 200-250 liter, het liefst eigenlijk wat meer(300 liter).
Trouwens, zou je een betere foto kunnen plaatsen van het gaatje? en je waterwaardes?
 
Goed inderdaad dat je deze stap zet. Het is handig dat je even onder elkaar zet wat de situatie is ( want niet iedereen komt op de chat, en die discussie blijft ook niet staan):

1 : aantal vissen
2: afmetingen van de bak en aantal liters
3: Filter ja/nee en zo ja, wat voor filter?
3: Je gaf al aan 1 x per 14 dagen waterwissel, wordt om de 2 dagen
4: Duidelijke foto van de bak, van de vis en van de staart.

Er zijn hier meerdere mensen die al langere tijd sluiers houden en er veel van af weten, en met volledige informatie kan er beter hulp geboden worden.
 

Terug
Bovenaan