Wat is er nieuw

Sluierstaarten Combineren

• Onderwerp starter Onderwerp starter D&D
  • Startdatum Startdatum
D

D&D

Guest
Beste lezers,

Wij zijn in bezit van 4 sluierstaarten (tussen de 7 en 10 cm).
Nu zouden we het leuk vinden om de biodiversiteit te vergroten en andere diersoorten bij deze vissen samen te houden.
Ze zitten nu in een aquarium van +/- 150 liter, deze wordt in de nabije toekomst +/- 250 liter.

Wat zijn de mogelijkheden?
Wat wordt sterk afgeraden?

Graag jullie idee betreft schaaldieren, amfibie�n, of andere vissoorten.

Groeten en alvast bedankt!

Ik zou het zo houden.
Je zit met 4 sluierstaarten al op 200 nodige liters.
Waarschijnlijk komt er ook een bodem en decoratie in de bak dus zit je uiteindelijk op een stuk mnder effici�nte liters dan de genoemde 250.

Ik zou het ook lekker bij die 4 houden. De nieuwe inzichten zijn ook dat 50 liter wat krap is. 70 liter per vis is beter.

Is zo goed hoor.

Ik heb nog altijd de mening dat goudvissen,... in een vijver thuishoren.

Maar dat is natuurlijk ook weer mijn eigen mening,en zo kan het ook perfect. :engel:

Bedankt, maar dat was niet de vraag...

Een verwijzing naar het formaat huisvesting is hier niet aan de orde, dat was immers niet de vraag. De sluiers zijn nu nog erg klein en zitten er al erg riant bij in vergelijking met de gemiddelde houder. Tegen de tijd dat ze die 25 cm zijn, zijn we al een paar jaar verder. Er is nu een flink aquarium in de bouw, ik wacht alleen nog op het stalen frame. En zelfs dat is een tussen-formaat.

Over het formaat dus graag geen commentaar, ga er maar vanuit dat het een zwembad is 😉 Dus graag on topic houden

Bij voorbaat dank!

Als je je hier op het forum enigszins had ingelezen had je geweten dat juist kleine(jonge) sluierstaarten vanaf het begin al de ruimte van een volgroeid exemplaar nodig hebben om gezond uit te groeien.
Vandaar de opmerking over de bakmaat en dus wel aan de orde.
En zolang je alleen maar spreekt over de 250 liter gaan we daar van uit.

Dan als nog was dat niet de vraag....

Ik vraag gewoon wat de mogelijkheden zijn met het combineren van sluierstaarten. Het formaat aquarium laten we hier buiten beschouwing anders vroeg ik daar wel om 😉
Als je de vraag niet kan beantwoorden, dan is er vast wel een ander topic waar je je ei kwijt kan.
Dus graag on topic blijven, anders wordt het zo'n rommel topic.

Bij voorbaat dank

Ik ben het eens met rick (rikkert)
Maar ik zal je vraag beantwoorden 😉
Ik zou de sluierstaarten niet combineren met andere vissen, ze vereisen namelijk een koudere temperatuur dan andere vissen, en degene die er wel bij passen worden of te groot, of blijven zo klein dat ze opgegeten worden.
Ik heb appelslakken en garnalen bij mijn sluierstaarten, dat kan wel!

Ik benoem nergens dat je alleen geen sluierstaarten meer moet toevoegen.
Je zit met de geplande 250 liter bak met 4 sluierstaarten aan de max. Daar kan dus helemaal niets bij, wat voor dier dat ook zou zijn.
Aangezien je zelf in je beginpost over de bakmaat begint is het logisch dat wij die informatie meenemen in onze adviezen.

De tip die oscar geeft wat betreft de appelslak en garnalen zou eventueel nog kunnen, maar is ook niet optimaal. Puur in het belang van de slak en de garnalen zou ik dat persoonlijk niet doen.

Ok, los van de grootte van jouw aquarium...je kan er een paar Anodonta Anatina of vijvermossels in doen. Deze hebben dan ook nog eens het nut dat ze je water filteren van zweefalgen. Er bestaan nog andere varianten hievan zoals de zwanenmossel of Anodonta Cygnea.

Volgroeide appelslakken met de nadruk op volgroeide, anders zouden ze kunnen opgeslokt worden door de sluiers en eventueel geblokkeerd raken in hun keelgat.

Over andere vissoorten heb je niks gevraagd, maar je zouden zonnebaarzen bijkunnen. Neem er dan wel allemaal van hetzelfde geslacht want voor je het weet zit je met een zonnebaarzenplaag.

En zoals hierboven al gezegd is geweest, 250 en 150 liter = krap en h��l krap 🙂

D&D zei:
Bedankt, maar dat was niet de vraag...

Een verwijzing naar het formaat huisvesting is hier niet aan de orde, dat was immers niet de vraag. De sluiers zijn nu nog erg klein en zitten er al erg riant bij in vergelijking met de gemiddelde houder. Tegen de tijd dat ze die 25 cm zijn, zijn we al een paar jaar verder. Er is nu een flink aquarium in de bouw, ik wacht alleen nog op het stalen frame. En zelfs dat is een tussen-formaat.

Over het formaat dus graag geen commentaar, ga er maar vanuit dat het een zwembad is 😉 Dus graag on topic houden

Bij voorbaat dank!

Was helemaal niet slecht bedoeld hoor. 😉

De vraag was toch naar jullie situatie, jullie geven een wens aan en vragen naar wat er wel en niet mogelijk is die situatie? En in die context wordt er in essentie afgeraden nog iets bij te doen. Niets off-topics en sterker nog, het is allemaal belangrijke informatie die jullie hebben verkregen. Mogen jullie blij mee zijn, zeker ook met het oog op de korte termijn waarin is genatwoord.

Of zien we met zijn allen hier nu iets over het hoofd?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan