Wat is er nieuw

Sluierstaarten laten paren hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Algenetrs.love
  • Startdatum Startdatum
A

Algenetrs.love

Guest
Beste mensen
Het is misschien een rare vraag maar hoe kan ik mijn 2 sluierstaarten (zowizo 1 man en 1 vrouw) laten paren dat lijkt me een wonder en zou het graag een keer willen meemaken ze zitten wel steeds achter elkaar aan kan iemand me helpen?

Je kunt de natuur niet dwingen. Als het geen koppeltje is denk ik dat t niet gaat gebeuren..

Jammer een vriendin van mij heeft er ook 2 zou ik dan misschien ze met zijn 4 in een bak kunnnen doen om te kijken of dat lukt (PS ik heb een bak van 30 liter voor 2 sluierstaarten van 5 of 3 cm is dat wel voldoende op een andere forum zeiden ze van niet)

vaak is het al fijner als er de juiste condities zijn om tot een paring te komen, denk dat ze in een 30 liter bakje niet tot hun recht komen

30 liter is geen bak voor sluierstaarten. Veels te klein. Minstens 50 liter per vis... minstens wel te verstaan.

Dus de bak moet groter om ze misschien te laten paren? Mijn sluierstaarten zijn ook telken boven bij het water en niet lekker aan het zwemmen kan ik daar ook wat aan doen?

Zeer waarschijnlijk omdat je bak dus te klein is. hoe groot zijn de vissen?
ik lees een ander topic dat je er ook een anciatrus bij in hebt.? Nog meer vissen in die bak? Foto?

Mijn vissen zijn 4 cm met de staart erbij gerekend en ja er zit een Anciatrus erbij met een klein probleempje haha en nee niet meer wel nog een plant en een zuurstofpopm/filter ik kan nu even geen foto maken maar misschien heb ik wel een in mijn telefoon staan het is nu erg donker in de bak

Sluierstaarten hebben echt de ruimte nodig, 50 liter minimaal per vis, afhankelijk van het type, en lieft 120 cm breed. Oranda's en ryukins worden wat groter, pearlscales blijven wat kleiner, en de rest zit ertussenin. Verder hebben ze een goede filter ( liefst een externe) en daarnaast regelmatig waterwissels van 50 % minimaal nodig. Ik heb 3 sluiers in een 200 l. bak met 2 flinke interne filters. Ook ik heb een man erbij zitten, maar of er gepaard gaat worden is niet zeker. Ze hebben dan in ieder geval een bak nodig met weinig decoratie, maar wel met flink veel waterpest. Ik heb van andere sluierstaarthouders begrepen dat de man de dames flink door de bak heen beukt, zodat ze hun eitjes af kunnen zetten. Daarbij komen nogal wat hormonen vrij, wat ook weer ten koste gaat van de waterkwaliteit. Dat betekent dus nog beter filteren en nog vaker water wisselen. Ik zelf doe mijn waterwissel van 60 % een keer per 3 dagen.

Hoe weetje of het man en vrouw zijn als de visjes nog zo klein zijn? 30 cm bakje is echt veeel te klein. Ik zou de visjes terug brengen naar de dierenwinkel en je bakje inrichten voor garnalen

Laat eerst je vissen uitgroeien tot de 25cm die ze horen te zijn, Baby's kan je geen kinderen doen krijgen 😉

Heb je ook al gedacht waar je straks enkele honderden jongen laat? hoe je die zal voeren?

Vissen houden is een hobby, vissen kweken is een levensstijl.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan