Sluierstaarten met komeetstaart???!!!

  • Onderwerp starter Heleensluierstaart
  • Startdatum

H

Heleensluierstaart

Guest
Op mijn werk zag ik een vis (ik dacht een sluierstaart) alleen in een kom zitten. Hij hing alleen maar stil en zag er niet gelukkig uit. Ik vond dit zo zielig dat ik mijn werk heb gevraagd of ik dit visje mocht adopteren. Net nadat ik de vis in mijn aquarium had gedaan, zag ik dat deze helemaal geen sluierstaart was, maar een komeetstaart goudvis. Ik heb meteen de dierenwinkel gebeld en zij adviseerden mij de komeetstaart in een vijver te zetten. Nu krijgen mijn ouders over een tijdje bij toeval een vijver, maar dit duurt nog wel een paar maanden. De vissen zitten nog maar net bij elkaar, en dit lijkt nu wel goed te gaan. Toch ben ik heel bang dat mijn eigen sluiertjes verwond worden door de wat grotere komeetstaart. Wat moet ik doen?! Ik kan afwachten wat er gebeurt, maar dit kan er wel voor zorgen dat er een vis verwond wordt. Of ik kan de komeetstaart terug doen in de kom en wachten tot hij in de vijver kan bij mijn ouders over een aantal maanden

IMG_0576.jpg
IMG_0576.jpg
IMG_0575.jpg
.

Iemand tips of ideeën? Ik dacht een goede daad te doen...
 
Hoeveel liter is je bak overigens?
 
60 liter. Ik weet dat dit aan de kleine kant is, maar met m'n 4 sluiers gaat dit tot nu toe gewoon goed. Met de komeetstaart wordt het natuurlijk helemaal krap, maar ik was sowieso van plan om over een tijdje een wat groter aquarium aan te schaffen omdat mijn jonge sluiers natuurlijk ook nog groeien. De kom waar ik de komeetstaart terug in zou kunnen doen is denk ik 20/30 liter? Hier zit echter natuurlijk geen filter op.
 
Ja daar ben ik me inderdaad van bewust, maar ik heb niet a la minute de mogelijkheid om een ander aquarium aan te schaffen :'( Ik hoop met dit topic te weten te komen wat ik met de komeetstaart moet doen, tot de vijver van m'n ouders er is. Of misschien dat er hier iemand is met een vijver die in de omgeving Haarlem woont en de vis wilt adopteren?
 
Is er geen buur of kennis met een vijver of een winkel die ze verkoopt? Ik moet zeggen dat ik niet weet of het tijdelijk samen zou kunnen. Deze bak is "beter" dan de ander maar een vijver zou de meest ideale oplossing zijn.
Misschien kun je hem aanbieden in de sectie aangeboden.
 
Nee voor nu kan ik niks vinden.. Ook geen opvang in de buurt ofzo.. Maar goede tip om hem aan te bieden in de sectie aangeboden, bedankt!
 
Goed dat je hem daar al hebt gepost:thumbs:
 

Terug
Bovenaan