Wat is er nieuw

sluierstaarten met warm water vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter roxanne1996
  • Startdatum Startdatum
R

roxanne1996

Guest
ik heb gelezen en gehoord dat sluierstaarten beter is warm water kunnen dan in koud water met de temperatuur tussen de 12 en 24 graden en ik heb een bak met warm water vissen 10 tetras 3 maanvissen 2 corydoras 2 algeneters 2platys 1 doorzichtige vis en een kikkertje zouden me sluierstaarten daar bij kunnen ? in de winkel zeggen ze van wel maar op internet kan ik er niks over vinden hopelijk kan iemand me helpen

Um, ik vind je visbestand erg rommelig. Zou er zeker geen sluierstaart bij zetten. Wat voor bak heb je? Hoe groot?

de sluierstaarten zitten in een 80cm bak
en de warm water vissen in een 350liter bak

Sluierstaarten tussen de 18 en 22 graden..dus onverwarmde kamerbak.

Maanvissen tussen de 24 en 28 (niet permanent op 28)... verwarmde bak.

Gaat dus niet samen!

oke bedankt !
ik laat ze in apparte aquariums zitten

Hoeveel sluiers heb je eigenlijk want in een tachtig bakkie is dat ook niet zo'n succes als je er meerdere hebt. Bak is eigenlijk te klein.

80 cm. is sowieso te klein, of er nu 1 of 8 inzitten.

En de zwemruimte? 80 cm. voor vissen die 30 cm. kunnen worden? Al worden ze dat meestal niet in zulke bakjes omdat ze 1) vergroeien en 2) er in zulke bakjes vaak vinrot, buikwaterzucht etc. opduiken.

Daarbij is 125l. een uitzondering voor 80 cm. bakjes (Rio 125). De meesten zitten zo tussen de 80 en 100 liter bruto.

Ik heb hier op het forum alleen maar ellende gezien + zelf meegemaakt met dergelijke bakken voor sluiers.

Jones zei:
En de zwemruimte? 80 cm. voor vissen die 30 cm. kunnen worden? Al worden ze dat meestal niet in zulke bakjes omdat ze 1) vergroeien en 2) er in zulke bakjes vaak vinrot, buikwaterzucht etc. opduiken.

Daarbij is 125l. een uitzondering voor 80 cm. bakjes (Rio 125). De meesten zitten zo tussen de 80 en 100 liter bruto.

Ik heb hier op het forum alleen maar ellende gezien + zelf meegemaakt met dergelijke bakken voor sluiers.
:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan