Sluierstaarten van Twan & Mariska


Wat leuk die kleintjes! :)
 
Cutie is echt om voor te smelten! :smitten:
 
Hier ook een liefhebber van Cutie!
 
Zo schattig cutie. Heel toepasselijke naam.
 
Oh cutie is een groot schatje precies! Heb je nog meer foto's? :daisy:
 
Heb je meer foto's van Cutie :)
 
Even een drukke tijd achter de rug, alle vissen maken het goed. Zal weer eens nieuwe foto's maken vanavond.

Van de kleintjes heb ik er uiteindelijk 1 over gehouden, deze zwemt ondertussen bij de grote.

Kleine aquarium is weg, gebruik nu een grote plastic bak voor de nieuwe kleintjes. Ja ze zijn druk bezig geweest de laatste tijd. Regelmatig eitjes gehad, laatste keer een aantal eruit gehaald.
 
Ik ben benieuwd! :)
 
Bij deze een paar foto's

Op voorgrond het visje wat is overgebleven, heeft de naam Finn gekregen.
CFc2hkFyiRVC3q-3uBxKd87qiyz4foKD.jpeg


Cutie
CFc2hkFyiRVC3q-3uBxKd87qiyz4foKD.jpeg


Allemaal bij elkaar, allemaal zijn ze wel flink in omvang toegenomen.
CFc2hkFyiRVC3q-3uBxKd87qiyz4foKD.jpeg
 
Ze zien er goed uit zeg!!!!
Goed bezig!!!
:)
 
Altijd wel leuk om te weten wat je onderhouds- en voerbeleid is? En wat de waarden uit de kraan zijn ;)
 
Een keer per week doe ik groot onderhoud. Ramen e.d. met een grote water verversing.
En dan doordeweeks regelmatig de bodem afzuigen, wat ik dan weer aanvul met vers water en evt de zuurstofplanten weer goed zetten als ze de boel weer overhoop hebben gegooid :)

Filters kom ik eigenlijk nooit aan

Voer krijgen ze 3 keer per dag korrels, meestal aplus. Heb nu ook wat anders van Dino voor de afwisseling erbij, weet zo alleen de namen ervan niet.
Als we niet thuis zijn heb ik voerautomaat met hikari green erop staan.

En dan savonds nog iets van diepvriesvoer. Heb een aantal verschillende soorten in diepvries liggen voor de afwisseling. En zo nu en dan een keer een blokje gelvoer, heb hiervan een voorraadje in diepvries liggen.

Waarden uit kraan weet ik zo niet uit het hoofd, ze zijn wel gunstig kwa ph en hardheid.
 
Klinkt als een goed beleid!
En dat kan je zien aan je vissen :)
 
Zat van de week nog wat oude foto's terug te kijken, wat een verschil kwa grote in zo'n korte periode :)

Kost wel wat tijd, maar vind het niet erg om te doen. Krijg er wat moois voor terug zo, met regelmaat zit ik ipv naar tv naar aquarium te kijken. Altijd leuk om te zien wat ze aan het uitspoken zijn :D
 
Mooie sluiers zeg.. toppie.
 
Wat zien je sluiers er goed uit! Dat eigen kweekje is ook goed gelukt zeg, wordt vast een flink visje. Maar van alles steelt de witte Ranchu Cutie wel de show (voor mij dan), wat een schatje :smitten:
 
Wegens omstandigheden en verhuizing moet ik helaas aquarium weg doen. Iemand hier toevallig die interesse heeft?
 

Terug
Bovenaan