Wat is er nieuw

Sluierstaarten vraagjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaritMast
  • Startdatum Startdatum
M

MaritMast

Guest
Hoi iedereen 🙂

Ik ga dus sluierstaarten nemen maar ik weet er wel veel vanaf maar ik heb nog een paar belangrijke vragen en ik wil wel dat ze het naar hun zin hebben 😉

1. Hoe voeren jullie je vissen levend voer? Gooien jullie gewoon het zakje met water en al erin of zeven jullie de larfjes eruit?
2. Hoevaak korrels voeren per dag?
3. Welke maat grind/zand moet ik hebben voor sluierstaarten? Ik heb gehoord van 1mm maar slikken ze het dan niet in?
4. Moet je als je een filter hebt het hele aquarium nog schoonmaken? Bijv 1x per maand het hele aquarium incl grind ect

alvast bedankt! X

Hoi
Ik voerde altijd 1x per dag
En altijd op zaterdag niet

Een aquarium hoort elke week ververst te worden
Zeker wel 50% zeker met zulke grote verbruikers

En wat is je bak maat

1 keer per dag voeren is, vooral in het begin, veel te weinig. De sluiers van een cm. of 5 die je in winkels ziet zijn nog babyvisjes die veel voer nodig hebben om goed te kunnen groeien. Een keer of 4 a 5 per dag 10 korrels hoogwaardig voer (zoals Saki Hikari) per vis. Een dag niet voeren doe je niet. Goudvissen zijn scharrelaars die de hele dag bezig zijn om hun kostje bij elkaar te zoeken. Ook volwassen vissen voer je beter meerdere keren per dag.

1mm zand is prima.

Het hele aquarium schoonmaken doe je nooit, omdat er dan teveel nuttige bacteri�n verloren gaan.

Zoals Ronan12345 al vraagt, wat is de bakmaat?

Hallo Maritmast,

Ik voer mijn vissen ook, net als Jones, meerdere keren per dag kleine hoeveelheden.
Vooral het eerste jaar groeien jonge sluierstaarten enorm als je ze in de juiste omstandigheden* houdt.
(* een groot aquarium van tenminste een meter (liever langer), ruim water tenminste 50 liter pervis en ieder week 50% water verversen).

Je moet idd nooit je hele aquarium schoonmaken.
Dit geldt ook voor het filter. Om die reden heb ik meerdere filters zodat ik deze om de beurt kan reinigen. Dit doe ik alleen als dat echt noodzakelijk is.

Bij het wekelijkse water verversen hevel ik de bodem goed af of de uitwerpselen van de vissen en ander vuil weg te halen.
Mijn potfilters draaien dan gewoon door.

Dat ziet er dan zo uit:

471735_0_82_water_verversen.jpg

De vissen eten bij mij het liefst de hele dag door. Je moet wel heel goed opletten dat je niet meer voert dan dat de vissen in ongeveer 5 minuten opeten.
Er mag nooit voer blijven liggen dan vervuilt je bak en worden de vissen ziek. Afwisselen van verschillende soorten voer vinden mijn vissen fijn.
Ik geef ze o.a Hikari Lionhead en Artemia.

Er staat veel informatie op het forum en ik vind het heel goed dat je hier eerst informatie komt halen voordat je de vissen gaat houden.
Had ik dat destijds ook maar gedaan dan hadden mijn eerste vissen nu nog geleefd.

Groet,

Pauolo

Besankt voor jullie tips!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan