Sluierstaarten


V

Visjess

Guest
Hallo!
Mijn moeder wou graag wat vissen, helaas in een vissenkom, ik kon haar niet overtuigen om dit niet te doen helaas...
Nu hebben we dus 3 hele kleine sluierstaartjes in een vissenkom van 30 L
Ik hoop dat ik mijn moeder zover kan krijgen om een groot aquarium te kopen voor op mijn kamer, van marktplaats, of in de vijver te doen( 15 kuub )
Kan iemand mij misschien helpen? Wat moet ik doen om deze vissen zolang mogelijk in leven te laten? Hoevaak moet ik verversen?
Ik hoop dat ze snel groeien, dan kunnen ze van de lente in de vijver, wat veel comfortabeler voor ze is...
PS. Niet te hard reageren, ben 15 jaar oud
 
Elke dag 100%? mini externe filter erop zetten :p
Maar waarom wil je moeder vissen .. om ze vervolgens in een kom te stoppen, terwijl ze weet dat dat niet goed is?
Dan denk ik, wat ik het nut van het hebben van die vissen dan ?
Gewoon eventjes leuk om te zien ofzo
 
Wat een lastige situatie zeg ;(

Als je dagelijks 100% water ververst beperk je de schade enigszins voor de vissen en zullen ze al snel te groot zijn voor de kom. Misschien ziet je moeder dan dat dit echt niet kan.

Als je zorgt voor een bosje waterpest o.i.d. geef je de visjes wat afleiding in die saaie ruimte. Daarnaast haalt het ammoniak uit het water.
 
Er zitten al planten in
Ik hoop dat ik ze in de lente naar buiten mag doen, zodat ze heel groot worden, en dat mijn moeder ze niet meer naar binnen wil doen, de vijver is 1.40 diep, dus sluierstaarten zouden dan het jaar erop in de winter buiten kunnen blijven? Ben alleen een beetje bang qua de andere vissen, zitten namelijk jonge koi in, die zijn explosief gegroeid, de vijver is nu 4 maanden klaar, hun zitten er 3,5 maand in, zijn misschien wel 10 cm gegroeid
Verder zit er een albino steur in, en 2 jonge diamantsteuren, en 2 goudzeelten, en 1 zonnebaarsje
Zouden deze aggresief zijn tegen over de kleine sluierstaarten?
 
1.40 diep is super voor sluiers :thumbs:

Met de andere vissen kunnen ze prima samen.
 
Maar ik heb gehoord dat een zonnebaarsje de staart van een sluierstaart ernstig kan beschadigen?
En is het mogelijk om nog te kweken met deze dieren? Er staan wat planten in, de koi eten deze niet op, omdat ze sinds klein al in de vijver zitten, en dus gewend zijn aan planten
En er zit ook een drain in de bodem, zuigt hij ze niet op? De sluiertjes zijn namelijk heel klein, 3 a 4 cm ongeveer?
 
Mijn zonnebaarsje zwemt vredig met de sluiers mee.

Als je dagelijks al het water uit de kom ververst zullen ze al aardig groot zijn tegen de tijd dat het warm genoeg is om ze in de vijver te doen. Onder goede omstandigheden groeien jonge sluiers 1-2 cm. per maand.

Het kan best zijn dat je na een tijdje wat nakweek in de vijver ziet zwemmen, maar de eerste weken van hun leven zijn ze erg gevoelig. Reken er dus niet teveel op, zeker met een zonnebaarsje in de vijver.
 
Hopelijk helpen de planten een beetje :)
Ik beschik helaas niet over de mogelijkheid elke dag de kom te verschonen, omdat ik lange dagen school heb, als ik thuis kom direct de vogels moet doen, en deze periode heel erg druk heb ...
Maar ik ga mijn best doen, mijn moeder heeft er echt geen kwade bedoelingen bij gehad, ik had het tegen haar gezegd, maar volgens de verkoper kon het best, en had ze net weer toevallig een site gevonden waar stond dat jonge sluiers 5 L per vis nodig hadden, dus dat kwam niet echt goed uit.
 
Heeft ze verkeerd gelezen, 50 l/vis moet het zijn.

Ja, een scholletje van de visboer in een 5 cm. kan wel.

Bedenk wel,1 dag niet verschonen,zwemmen ze in hun eigen pies,poep. of dat nou gezond is?

Maar,er zijn ook externe filtertjes,die je dat werk voor een paar dagen uit de hand kunt nemen.
 
Je moeder kan toch heel goed zelf een paar liter water verversen dagelijks?
 
Als ze per se 3 sluiers in een kom wil betwijfel ik of ze dagelijks wil verversen voor hun welzijn. Als haar dat ook maar iets kan schelen had ze gewoon naar haar zoon geluisterd en de kom en visjes niet gekocht.


Bertus zei:
Maar,er zijn ook externe filtertjes,die je dat werk voor een paar dagen uit de hand kunt nemen.
Dan zwemmen ze alsnog in hun eigen poep en pies en vergroeien ze als de pest. Dagelijks verversen is keihard nodig.
 

Terug
Bovenaan