Wat is er nieuw

Sluierstaarten

A

Azerox

Guest
Hallo,

Ik heb een bak van 240 liter met 3 sluierstaarten (10cm+) erin en ben eigenlijk opzoek naar wat planten die ik in mijn bak kan doen.

Ik koop nu meestal wat bij de Hornbach maar ik zou echt niet weten wat voor soorten planten bij mijn goudvissen passen en de temperatuur van de bak (22-25 graden).

Of kan ik ergens een plantenset kopen?

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen er wat moois van te maken.

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

Azerox zei:
Hallo,

Ik heb een bak van 240 liter met 3 sluierstaarten (10cm+) erin en ben eigenlijk opzoek naar wat planten die ik in mijn bak kan doen.

Ik koop nu meestal wat bij de Hornbach maar ik zou echt niet weten wat voor soorten planten bij mijn goudvissen passen en de temperatuur van de bak (22-25 graden).

Of kan ik ergens een plantenset kopen?

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen er wat moois van te maken.

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

Ik doe er zelf voornamelijk snel groeiende planten in zoals waterpest, cabomba, belgisch groen, maar ook planten zoals javavaren en anubias doen het goed. Als je wat anders wilt moet je de planten nemen met de wat stevigere bladeren, anders worden ze binnen no time gesloopd.
Ik hoop dat je hiermee een start kan maken met een planten keuze.

Groetjes Pauline

Ik heb bij mijn sluiers javavaren, verschillende Anubias en wat snelgroeiend zoals waterpest en Belgisch groen. Snelgroers daar trekken ze wel aan en dat zet ik gewoon dagelijks terug, je hebt het wel nodig in je bak!

Het blijft een kwestie van proberen. Waar de ene plant bij de ene met rust gelaten wordt, wordt deze bij de ander vernietigd. Mijn ervaring is wel dat de volwassenere sluiers planten meer met rust laten. De meeste planten deden het wel goed bij mijn sluiers, behalve Heteranthera zosterifolia, omdat er ��n vis was die deze tot de bodem afknabbelde. De andere vissen bleven er vanaf.

Oke bedankt voor de tips.

Ik vroeg me trouwens ook nog af, kan er ook een schoonmaak visje bij in?

Een vriend van mij zei dat zon kreeftje wel wil om de stenen etc schoon te houden.

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

Bij mijn weten houden kreeften geen stenen schoon. Ze eten vooral plantenresten en dode beestjes.

'Algeneters' kunnen aan de vissen gaan hangen en Corydoras kunnen levensgevaarlijk zijn vanwege hun giftige stekel en de nieuwsgierigheid van sluiers. Wat appelslakken kunnen eventueel wel.

Ik weet niet of je zand hebt en hoe lang je aquarium is? Maar er was hier ook iemand op het forum met riviergrondels die het zand zeefden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan