Wat is er nieuw

Smal, hoog aquarium.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rozemarijn
  • Startdatum Startdatum
R

Rozemarijn

Guest
Goedenavond,

Omdat mijn Crystal Red garnaaltjes het wel �rg goed doen in de aqua40, en ik heel erg ge�nteresseerd ben in Aquascaping ben ik op zoek naar een nieuw bakje.

Ik ben op zoek naar een vol glazen bakje, en dan de hoogte in. Zoiets als de Fluval Chi, maar dan gewoon kaal en iets meer liter.
Ik heb begrepen dat zo'n aquarium voor garnalen geen probleem is, voor vissen is een aquarium die de hoogte in gaat niet geschikt.

Niet te smal, en hoeft niet super hoog, maar ik kan nergens zoiets vinden!

Scapen is voor mij nog helemaal nieuw, maar ik heb wel een idee van wat ik zou willen.

Is dat te doen in zo'n soort bakje? Neem aan dat ik dan wat sterkere verlichting moet nemen.

Weet iemand waar ik zo'n bakje kan vinden? Heb al flink gezocht op internet, maar kan niet echt vinden wat ik zoek ...

Je zou er zelf eentje kunnen maken, heb je glas en kit nodig. Je kunt er waarschijnlijk ook wel eentje laten maken, google maar eens op aquaria bouwers.

Goedemorgen Rozemarijn..

Leuk dat je wil gaan aquascapen 😉 Maar aquascapen is meer dan alleen wat stenen of hout met plantjes.
Let er wel op, dat je een goede filter neerzet..want een scape met troebel water ziet er gewoon niet uit en dat is zo zonde van al het werk en geld wat je er in stopt.
Co2 is ook een must als je wilt gaan scapen.
Houd er ook rekening mee..dat je zeker in het begin denkt..dat valt best wel mee..waren het niet..dat je na een week of 5 toch met de schaar in de weer moet om alles weer mooi kort te maken...want als je dat niet doet...kun je net zo goed een plantenbak neerzetten 😉

Mooi voorbeeld:

255256_0_82_maxresdefault.jpg

Kijk vooral goed naar anderen....

Wat you-tube adresjes:

Tropica Aquascape

Definite Aquascaping

The Greenmachine Aquascaping

Amano (de bekenste scaper)

En zo heb je nog veel meer!

Bekijk ook deze site's voor materialen:

Azaqua

GDA Aquaria

Zo zijn er natuurlijk nog veel meer..vaak bouwen ze ook "volglas aquaria" op maat voor je.

Struin markt plaats is of..met als zoekopdracht: Volglas aquaria...Let er wel op dat je ze vraagt of ze krasvrij zijn..anders wordt het een teleurstelling 🙂 en dat willen wij niet! Want al onze mede forumleden willen graag mooie foto's zijn 😀

Succes er mee!

Groeten manfred

Waarom is co2 een must? Als je er niet teveel licht boven hebt kan het prima zonder co2 als je niet te moeilijke plantjes neemt. Dan hoef je ook niet zovaak te snoeien omdat de planten minder hard groeien. Waarom moeilijker maken dan nodig? 😕

CO2 is nooit per definitie een must.

zou het co2 verhaal niet liggen aan de gebruikt plantjes in de scaping
volg de ontwikkeling al een tijdje maar zie over het algemeen toch een co2 installatie er bij zitten
wat de verlichting betreft is toch meestal flink om de scaping goed uit te lichten een donkere scaping is niet mooi (beetje naar een donkere bak zitten staren zeker :stom:
door die verlichting stijgt de vraag naar co2 natuurlijk ook

mijn 2 centen

groet
jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan