Wat is er nieuw

Snap er niets van!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin 1973
  • Startdatum Startdatum
Wat is het probleem dan wat je ondervindt, Edwin?
 
Een gok, je wil 'm kalibreren? 😉
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VaksiN76Frc[/video]
 
Haha mij bericht was nog niet af maar ging wat mis met me PC!!!!
En idd Kellemes iets klopt er niet aan ik heb het rode pijltje in het midden staan.
De temperatuur staat op 25 graden de bak is 26 graden Maar hij blijft maar verwarmen wat ik ook doe.
Filmpje gezien doe het niet anders volgens mij !
 
Even weer uitzetten. Uit de bak halen voor een kwartiertje en dan weer terug ...en dan weer even een kwartiertje wachten voor je de stekker erin doet.

En vaak is de aanduiding op de verwarming niet helemaal juist. Dan zet je hem wat meer terug. Kwestie van de instelling zoeken voordat je de goede temp te pakken hebt.
 
Wat maken ze het toch allemaal lastig tegenwoordig zeg haha.
zijn ze te lui om die dingen in de fabriek te kalibreren zet gewoon een streepje op het kunstof wat 0 graden is en draai hem naar de gewenste temperatuur is toch veel makkelijker als hij te 😡 is draai je hem terug is die te :O draai je hem op.
 
Snap het nog steeds niet!!
Ik heb hem op 25 graden ingesteld en de temp in de bak lijkt rond de 27 en hij blijft maar verwarmen!
Temp meter heb ik er maar naast gehangen om te kijken hoe warm het daar is het mag toch geen 2 a 3 graden schelen?
Draai hem straks maar terug als ik naar bed gaat anders heb ik morgen vissen Bouillon.
 
En als je hem helemaal laag draait gaat hij dan wel uit? Anders zou de thermostaat defect kunnen zijn denk ik.
 
Hoi Pauolo,

Ja als ik een slinger aan die knop geef dan gaat hij wel uit maar als ik hem dus op de gewenste Temp zet dus 25 graden slaat hij aan. De thermometer geeft dus 27 aan dus zou hij dan niet aan mogen slaan.
Morgen maar eens een andere Thermometer proberen deze heeft het altijd goed gedaan en zo'n ding kan toch niet zomaar stuk gaan lijkt me?
 
hoezo kan het niet zomaar stuk gaan? Iets kan zomaar ineens stuk gaan...
 
Je heb gelijk maar een thermometer :stars: ?
 
Edwin 1973 zei:
Je heb gelijk maar een thermometer :stars: ?

Die gaan nog wel eens vaker stuk denk je zou willen is mijn ervaring.
 
Ik had het over de thermostaat in de verwarming.
Als ik je goed begrijp slaat de verwarming bij een lagere instelling wel af. Maar als je hem op 25 graden instelt blijft hij continue verwarmen. Dat heeft niks met je thermometer te maken maar toch echt met je thermostaat van je verwarming die bij die instelling niet meer af slaat.
Ik zou zeker de temperatuur in je bak ook even nameten met een andere thermometer om zeker te zijn dat 25 graden ook echt 25 graden is. Hierna de thermostaat van je verwarming zo draaien dat deze aanslaat bij 24 graden en dan kijken hoe warm het water wordt voordat hij weer afslaat. Als dit hoger dan 26 graden is dan zou ik hem als defect beschouwen en een andere aanschaffen.
Je kan dit het beste in een wat kleiner volume water doen (emmer of iets dergelijks) zodat je niet uren hoeft te wachten voordat de juiste temperatuur bereikt is.

De temperatuursaanduiding op je verwarming kan ook weleens wat afwijken dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten. Gewoon met een goede thermometer instellen dat hij aanslaat bij 24 graden en afwachten bij welke temperatuur hij weer uitslaat. Is dat te hoog dan is de hysterese te groot en zou ik hem dus vervangen.
 
Gisteravond de thermostaat maar eens op 24 graden gezet voor de veiligheid net thuis gekomen andere thermometer er bij gehangen en de bak is 27 graden warm.
Heb hem nu maar terug gedraaid naar 23 om eens te kijken of die zakt naar 26 graden.
als die dat doet dan vind ik het goed.
 
WElke verlichting heb je? Buizen geven ook warmte af,he.
 
Hoi Bertus,

Ik heb er 2x t8 in zitten.
Ik gaat morgen ochtend nog eens kijken dan is de verlichting nog niet aan.
Was al blij dat toen ik thuis kwam dat ik hem niet meer zag branden (Verwarmen) weet nu dat het werkt.
 
Wat doe ik niet goed?

211177edwin_1973_0_82_20150405_12.jpg


569922edwin_1973_0_82_20150405_12.jpg


242156edwin_1973_0_82_20150405_12.jpg


ik weet het niet ?
 
Hoi Mark,

Ik kan die rode pijl niet veranderen niet de kant op dat hij moet.
Ik zou hem nu op 26 gaden moeten zetten toch maar ik kan niet verder naar links met de rode pijl.
 
Ik heb nog zo'n staaf in de schuur liggen, kan morgen pas kijken hoe dat ook al weer werkt.. ik weet wel dat ik er destijds ook mee aan het kutten was.
 
Thanks Mark,

Snap er niets meer van.
ik had in mijn tropische aquarium een bodemverwarming van Denerlle dat was simpel
gewoon de verwarming voluit en het kastje in stellen op 25 graden die die regelde alles !
heb hem nog steeds gebruik hem nu als digitale thermometer want dat werkt niet met alleen de staafverwarming Jammer genoeg.
 
Edwin,

Ik had exact dezelfde en deze bleef op een gegeven moment ook verwarmen.
Het alarm in de bak heeft mij gelukkig tijdig gewaarschuwd, het water was inmiddels 29 graden en dat ding was nog aan het verwarmen. Zelf had ik de conclusie getrokken dat de thermostaat kapot was....
 
stonie zei:
Edwin,

Ik had exact dezelfde en deze bleef op een gegeven moment ook verwarmen.
Het alarm in de bak heeft mij gelukkig tijdig gewaarschuwd, het water was inmiddels 29 graden en dat ding was nog aan het verwarmen. Zelf had ik de conclusie getrokken dat de thermostaat kapot was....

+1
 
Wat blijkt ze kunnen geen staafverwarmingen maken zeker bij e-heim haha
Heb hem nu in een emmer temp staat op 25 graden ingesteld meter geeft nu 28 aan en hij is nog lekker aan het verhitte.
Zal eens kijken wat hij doet over een uurtje.
 
Edwin 1973 zei:
Wat blijkt ze kunnen geen staafverwarmingen maken zeker bij e-heim haha
Heb hem nu in een emmer temp staat op 25 graden ingesteld meter geeft nu 28 aan en hij is nog lekker aan het verhitte.
Zal eens kijken wat hij doet over een uurtje.
mm.. als ie blijft verhitten is inderdaad de thermostaat stuk.
Heb er momenteel 2 in gebruik en die doen het goed.
Ben mijn reservestaaf nu aan het kalibreren in een emmer, maar duurt langer dan ik hoopte 😉
Lees van alle kanten dat jager/eheim wel staat voor degelijk en zo.. maar de stelschaal blijft gewoon lastig, en maakt het kalibreren verwarrend.
Vrees dat mijn volgende staaf een ander wordt..
 
Kellemes,

Heb hem nu volgens mij afgeregeld maar niet volgens de schaal slaat nergens op ! heb hem vandaag een paar keer getest in de emmer en al vroeg er mee begonnen.
Nu staat hij op 23 graden en volgens de thermometer is het 26 graden kan met die rode pijl niets meer doen die gaat niet verder de hoek in ben benieuwd naar jou bevindingen?
 
Snap wat je bedoelt ja.. liep ik ook tegenop..
Temp was 21 graden, schaal stond op 24.. maar kon rode pijl niet verder draaien.
Heb nu de blauwe schijf maar weer wat versteld zodat ik straks (als de temp dus weer veranderd is) de rode pijl wel kan schuiven naar de gemeten temperatuur.
Snap je het nog? Ik niet :juggle:
 
Viel me wel op dat ie wel stabiel op 21 graden bleef (ook al zag ik de ledlamp vaak aanstaan) , da's op zich dan weer wel positief 😉
 
Heb hem weer in de Bak gedaan en de thermostaat op 23 graden gezet als hij dan rond de 26 blijft vind ik het goed.
En nee Snappen doen ik het niet zal ook nooit meer zo'n ding kopen die je zelf moet ijken of kalibreren laat ze dan maar een 10tje meer vragen en het kalibreren maar in de fabriek doen!
Als ze nu een Markering op het glas hadden gegeven met 20 graden dan zou het vele malen simpeler geweest zijn.
 
Nou goed, tis me weer gelukt.. temp komt nu overeen met de schaal, eigenlijk gewoon zoals in het filmpje.. maar het blijft toch altijd weer gepiel, en merk wel met 1 van mijn andere jager-staven dat ik in de loop der tijd soms wat moet bijstellen, komt op mij niet erg stabiel over, en anders wel lastig af te stellen.

Sorry Edwin, de enige tip die ik geven kan is voortaan deze niet meer te kopen 😉
 
Dank je wel Mark,

Zal dat ook zeker niet meer doen en gaat het er over hebben als ze mijn Aquarium weer komen brengen.
Dacht dat ik hem redelijk had in de Emmer gisteren maar niets is minder waar kwam vanmiddag thuis eerste wat ik doe is ff kijken naar de visjes en de Temp Temp stond rond de 29 Graden !!!!! Heb meteen de Kappen open gezet en de E-heim verwarming weer terug gezet op 22 graden vanavond gelijk maar ff water ververst en de visjes weer wat kouder gegeven (Gelijdelijk dan he )
Ze kunnen het beter bij Pompen houden die zijn met OK
 
Volgens mij toch een foutje van de gebruiker , dat zijn de betere thermosstaten die er zijn .

Op de foto die je plaatste moet de temperatuur in je bak 22 graden zijn .
Is het warmer moet je de rode ring naar de echte temperatuur draaien .
Je zegt dat die niet om wil , dat gaat soms wat moeilijker , ik zou het toch nog maar eens proberen .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan