Wat is er nieuw

Snel groeiers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kojo
  • Startdatum Startdatum
K

Kojo

Guest
Welke plant groeit snel en is makkelijk te onderhouden??
Dus een mooie voor achterin?

Belgisch groen bijvoorbeeld of Sterrenkruid. Ook een grote Zwaardplant is mooi en makkelijk of een hoge Echino. De meeste stengelplanten zijn wel makkelijk tenzij je echt rode hebt.

Deze heb ik ook en met co2 en redelijk wat licht krijg je mooiere stengels dan zonder co2 valt me op.
Dat denk ik ook. Heb geen co2 en daar moet ie het maar mee doen😀 Ben niet zo veeleisend met m'n planten en ben al blij als ze het redelijk goed doen🙂

Limnophila sessiliflora. Ik heb die tot 1,5cm per dag zien groeien, en dat was zonder co2 of plantenvoeding.

Heb in mijn bak in opstartfase Belgisch Groen (ook andere Hygrophila hadden gekund) en Vallisneria Spiralis staan in de achtergrond. Of het blijvers zijn is nog de vraag maar snelle groeiers zijn welkom in een nieuwe bak.

Vallisneria wil met regelmaat nog wel slecht aanslaan en dan moet je wat geduld hebben. En ze niet te diep planten.

Vallisneria wil met regelmaat nog wel slecht aanslaan en dan moet je wat geduld hebben. En ze niet te diep planten.

Inderdaad willen ze nog wel eens eerst best ver "verslijmen" voordat ze aanslaan. En verder is het eigenlijk niet handig dat ze soms geleverd worden met ongeveer 0.5 cm wortels eraan....

Waterpest, Belgisch groen, sterrenkruid en ceratopteris thalictroides (en nog wel meer) groeiden bij mij snel. En cabomba niet te vergeten, kan ook snel groeien onder juiste omstandigheden.

• Leuk
Waarderingen: Kojo
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan