Wat is er nieuw

Snoeien Lobelia Cardinalis Mini

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
E

Eremetaal

Guest
Ik heb in mijn aquarium een mooi dichtbegroeid straatje Lobelia Cardinalis mini staan en nu is mijn vraag of ik deze gewoon steeds kan blijven snoeien zodra hij te hoog begint te worden ?

Want als ik hem steeds zou moeten toppen en herplanten zou het steeds heel veel werk zijn en duurt het weer een hele tijd voordat het een mooi volgroeid straatje is.

Kortom volstaat snoeien en slechte blaadjes verwijderen om er lang plezier van te hebben ?

Jahoor. Je kunt ze gewoon "licht" uitdunnen.
Met een relatief goed co2, weinig licht zouden ze weet mooi moeten groeien.

Mooi. 🙂

Ik had ze in een 50 cm bakje zonder veel licht en geen co2 of voeding ivm garnalen en de plantjes deden het prima al groeiden ze natuurlijk niet hard maar gestaag.

En snoeide je ze dan gewoon om ze weer aan te laten groeien ?

Ik heb zelf ook een aardig straatje van deze plant en als hij te hoog wordt haal ik het altijd uit het aquarium en haal alles uit elkaar en plant het dan weer opnieuw. Meestal laat ik het dan ongeveer een week of 5-6 staan.

Aardig werkje, en aangezien mijn vissen graag druk zwemmen in mijn straatje vrees ik dat als ik het steeds zou toppen en herplanten dat je de eerste tijd weer heel veel stekjes opnieuw moet planten omdat ze makkelijk loslaten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan