Snoek


H

Harry2010

Guest
Ha,

Ik zit met een vrij bizar probleem...

Het viel me een week of 2 geleden op dat mijn goudwindes ineens niet meer rondzwommen maar wegkropen in de waterplanten. Mijn dochter had gezegd dat ze een "bruine vis" in de vijver had gezien, maar daar geloofde in niet zoveel van. Tot ik dus vorige week maandag ineens een snoek van een centimeter of 40 in mijn vijver zie. Te klein om mijn goudwindes (45+ centimeter) te grazen te nemen, maar genoeg om ze dus volledig van de kook te brengen.
Een of andere ###### dacht kennelijk leuk te zijn en heeft die in mijn vijver gemikt, en vrij recent dus gezien het ineens veranderde gedrag van de windes.
Maar nu het volgende: hoe krijg ik dat beest uit mijn vijver. Ik ben al met de hengel bezig geweest, maar tot op heden geen succes. Ik blijf natuurlijk proberen maar wie weet zijn er nog andere tips? Vijver is te groot (20*4) en beest is te snel om te scheppen (heb dat ook geprobeerd).
Wie weet nog iets?
 
Je mag mijn spinhengel wel even lenen met een paar plugjes...
serieus zou ik dat overwegen...anders ben ik bang dat je windes er toch aangaan.
 
Ik denk dat je het meeste kans maakt met een dood visje (eventueel van de visboer).
Ook al is de snoek momenteel 40cm, zal die de windes proberen te vangen als er niks anders zwemt ;)
 

Terug
Bovenaan