Wat is er nieuw

Snoekje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nienepien
  • Startdatum Startdatum
N

Nienepien

Guest
2zvpzTB49kRMNEnCsC6VevCNGNKPBiK1.jpeg

Ik heb deze vis in mijn bak gehad lang geleden, maar er nooit een naam bij gekregen. Weet iemand welke roofvis dit is?

Deze vis heb ik nog nooit gezien. Wel mooi zwart met een groene touch!

De touch is geel. Hij vrat als een slootgraver, vooral jonge guppen. Heeft niemand een idee welk visje dit is?

Pffff die ken ik niet. Wel mooi beest! Hoe groot was deze ongeveer? En was het een tropische vis?

Er zijn niet veel zoetwater vis geslachten met zo'n dubbele rugvin, ik kan alleen baarzen en grondels verzinnen. Mja dat zijn een hoop soorten natuurlijk...

Is maar een klein visje hoor, is in de tijd dat ik hem had ook niet gegroeid. Ik denk max. een 10 cm.

Ik had hem in die tijd van Utaka, heb hen een mail gestuurd, wellicht weten zij nog wat het was. Zou ze erg graag terug willen hebben.

Het schijnt de Butis Butis te zijn, al zou je dat van de resultaten van Google niet zeggen.

Een brakwater goby? Hadik toch dat "goby" goed :daisy:

Ik zie dat goby gedrag niet, omdat de vis alleen in de middenlaag bleef.

Het was de Glossogobius flavipinnis. Het meer waar de vis uitkomt is inmiddels verboden gebied voor vissers, dus deze vis zullen we niet meer tegenkomen in onze bakken. Jammer, want het is werkelijk een geweldig visje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan