Snoer verlichting kapot SF led 70


N

Noadekat

Guest
Goedemorgen,

Helaas heeft de kat het snoer van de verlichting van mn Super Fish aqua 70 LED door midden gebeten toen ik niet thuis was en nu heeft de bak dus geen licht meer. Wat kan ik het beste doen? Kun je zo een snoer los kopen (ben niet zo een wonder in elektriciteit)?

Alvast bedankt !!
 
Dat is een slimme goedkope oplossing Bertus! Maar de vraag, waarom geen kroonsteentje gebruiken? Enkel omdat dit voor het oog minder is of zijn er nog andere redenen voor?
 
Dat is een slimme goedkope oplossing Bertus! Maar de vraag, waarom geen kroonsteentje gebruiken? Enkel omdat dit voor het oog minder is of zijn er nog andere redenen voor?
Laat uiteindelijk weer los..
Kan dan beter blunderbussen gebruiken ofwel doorverbind hulzen
 
Heb je daar een afbeekding van Tuinkabouter? Kan zo snel niets vinden. Wel mooi woord, blunderbus :D

Overigens heb ik ook een kat gehad die het voorzien had op zulke dunne kabeltjes, ook bv op de dunne antennekabeltjes die je aan wekkerradio's hebt zitten.
Ik had daar wel een oplossing voor om te voorkomen dat het weer kon gebeuren. Ik schoof een luchtslangetje over dergelijke kabels en zette ze aan het uiteinde met een tie wrap vast.
Misschien een idee nu de kabel toch stuk is, deze te beschermen door boven en onder de 'las' een luchtslangetje erover te schuiven?

(Dikke 220 kabels liet mijn kater met rust).
 
Misschien ouderwets maar simpele kroonsteen werkt hier tot volle tevredenheid :D
wel oppassen dat kinderen en katten/honden er niet aan kunnen komen natuurlijk:6:D
 
Bedankt voor jullie reacties! Eens kijken of iemand mij hiermee kan helpen :p.
 
Door-verbindhulsje met eventueel daarover heen, als extra, een krimpkousje, daar zou ik voor kiezen. Het voorstel van Bertus, een dubbelpolige schakelaar omdat je beide draden moet doorverbinden, werkt ook. Maar waarschijnlijk zit er ook al een schakelaar in deze lijnverbinding waardoor een extra schakelaar wat overbodig lijkt.
 
Gelukkig heb ik een geweldige moeder!!
20181128_171133.jpg
 

Terug
Bovenaan