Mooie sluiertjes
👍
Het zijn alle jonge sluiertjes. Paar maandjes hoog uit.
Geslacht is nog niet te zien. Mannetjes herken je aan paai pukkels op kieuwdeksels en/of borstvinnen(lijkt op witte stip). Mannetjes happen vaak achter een kontje aan van collega. De achtervolgde hoeft in het begin nog geen vrouwtje te zijn is dan gewoon even oefenen. De bovenste zie ik wel wat witte spikkels op kieuwdeksel maar kan ook zand wezen gezien je bodem.
Je vraag wat voor soort sluiers. Dit zijn LFS sluiers en meestal een soort van mix. Google eens op fancy goldfish en dan kun je diverse soorten bekijken.
Horizon heeft iets ryukin achtigs. Gezien de hump groei op rug. Die hoge bobbel.
Arizona telescoop maar die wist je al. Mooie vis en zo te zien aan lichaam zal dat een knoepert gaan worden. Haal dat griekse offer altaar eruit voor deze omdat je anders ogen als offer ga brengen. Die ogen zijn erg kwetsbaar. Zie mijn foto album.
De rest kan ik verder niets specifieks zien qua soort. Die benoem naar de kleur. Calico. Allemaal een soort van fan tail.
Omdat je jonge sluiers heb goed verversen. Vaak en flinke hoeveelheden. Geven groeihormonen af. Meerdere malen per dag kleine hoeveelheden voer geven.
Succes met je nieuw hervonden hobby
Vergeten. Je plantjes zijn bosjes zo te zien. Degene met soort van watten moet je dat eraf halen en onder lopende kraan wortels tussen je vingers verder eraf halen. Is glaswol en stoppen de sluiers in de bek en dat gaat problemen geven.