Wat is er nieuw

Soort hout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JessieH
  • Startdatum Startdatum
J

JessieH

Guest
Ik wil graag een mooi stuk hout in mijn aquarium maar weet niet goed welk soort het verstandigst is....

Verder wil ik op dit stuk hout zelf wat planten bevestigen ... Maar en jullie raden het vast al, ben op zoek naar de beste manier.
Ik heb iets gelezen met tyripjes (?)...

Graag jullie mening en advies :help:
 
Er is zoveel verschillend hout,

Ik zelf kies altijd voor of Kienhout of Spiderwood (laatste is iets duurder) en je kan de planten met eventueel vis draad bevestigen en dan uiteraard netjes afknippen.
 
En dan lees ik ook nog op het form dat het hout niet uitgekookt hoeft te worden, terwijl op verschillende sites dit juist aangeraden wordt...

Wat is wijsheid ?
 
Ik kook het niet uit, je breekt dan cellen binnen in het hout af waardoor de kans bestaat dat ze eerder rotten.

Wat je kunt doen is ze 7 dagen in een bak neer leggen gewoon koud water dit zorgt ervoor dat de bruinsige kleur uit het hout gaat
 
Het is natuurlijk wat jezelf mooier vind qua hout. Ikzelf vind spiderwood het makkelijkste hout om er planten/ mossen op te bevestigen. Ik doe dit met secondelijm op basis van cyanoacrylaat, totaal niet schadelijk voor vissen en garnalen. Even laten drogen en kan zo het aquarium in. Wel handschoentjes gebruiken.

Ik kook het ook nooit uit, even schoonmaken met warm water en dan in een bak met water leggen tot het zinkt, af en toe het water in de bak verversen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan