Wat is er nieuw

soort voer toevoegen tijdens opstart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BigSalami
  • Startdatum Startdatum
B

BigSalami

Guest
Ladies en gents,

Mijn bak staat nu voor de 4e dag in te draaien en in die tussentijd heb ik op meerdere topics hier gelezen over voer toevoegen tijdens opstart, echter wordt er nergens geschreven om wat voor voer dat gaat.
Ben wel benieuwd wat de ervaren aquarist hiervoor gebruikt.


gr,

Peter.
 
is het ook handig om watervlooien er in te doen?
 
is het ook handig om watervlooien er in te doen?
Ik denk niet dat ze veel meerwaarde creëren. Buiten het feit dat ze mss wat algen verwerken en binnen een maand voeding voor je vissen zullen zijn. maar als dat het doel is kan het natuurlijk altijd ;-)
 
Gewoon standaard vlokvoer. Maar granulaatvoer kan ook prima.

Effect blijft hetzelfde
 
Top bedankt!
 
Heey ik zit in een vergelijkbare situatie en had ook nog een vraag. Ik heb nu alle 4 de dagen dat de bak draait een klein beetje voer toegevoegd. Is dat goed of hoeft het niet elke dag ?
 
Eens in de week is voldoende (maar wat is een beetje :juggle: )
Een hoeveelheid welke je tussen duim en wijsvinger pakt van gewoon vlokvoer en een beetje door de bak verkruimeld.
 
Eens in de week is voldoende (maar wat is een beetje :juggle: )
Een hoeveelheid welke je tussen duim en wijsvinger pakt van gewoon vlokvoer en een beetje door de bak verkruimeld.
Oke thanks dan zal ik het nu ff zo laten en volgende week weer wat 'voeren'. En met een beetje bedoel ik idd zoals jij zegt gewoon een paar vlokken verkruimeld tussen duim en wijsvinger.
 
Oke thanks dan zal ik het nu ff zo laten en volgende week weer wat 'voeren'. En met een beetje bedoel ik idd zoals jij zegt gewoon een paar vlokken verkruimeld tussen duim en wijsvinger.
Ik heb ergens gehoord dat je ook een druppeltje huishoudammonium in de bak kan gooien (moeten er geen vissen in zitten natuurlijk!) Je versneld het proces dan aanzienlijk omdat de nitrificerende bacterien dan meteen volop aan de bak kunnen.
 
Ja ammonium zou ook kunnen. Ik heb destijds iets van 15 druppels in de meterbak gedaan maar nu zou ik gewoon weer wat voer nemen want dat is net zo makkelijk en het kost alles met elkaar even tijd om op te starten.

Zou zeker dit niet dagelijks doen maar zoals Ton al zegt eens per week of eens per 2 weken.
 
Thanks voor de tips ! Ik zal even geen voer meer bijgooien volgende week misch weer eens.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan