Wat is er nieuw

Soort witte puist

• Onderwerp starter Onderwerp starter jarnos
  • Startdatum Startdatum
J

jarnos

Guest
Zie net dat ��n van mijn kardinaaltjes een soort witte, ronde puist heeft... Iemand een idee?? ( sorry voor de slechte kwaliteit foto's, meer kan ik er even niet van maken)
Visje heeft er geen zichtbare last van, zwemt gewoon actief met de groep mee....

Visje rechtsonder, bij de kieuw;
20141026_182904_zps2c2c37f7.jpg

Visje linksonder;

20141026_182903_zps4979cd21.jpg

Ik denk idd een schimmelinfectie.

Is schimmel niet pluizig?

Ja, schimmel is idd pluizig, net als op de link die er getoond wordt, dat ziet er uit als schimmel, en de topicstarter zegt dat het er hetzelfde uitziet.
Er is veel aan de hand met dit soort tetra's zowel de neons als kardinaaltjes, waar zou dat toch aan liggen.
Ik zou graag van iemand horen die daar een antwoord op weet.
Niet alleen in gezelschapsbakken ( waar het best vaak fout gaat) maar ook bij biotopen.
Het is echt niet zo'n makkelijk visje.

Deze visjes gaan ten onder aan hun populariteit (lees kapotgekweekt in een werelddeel dat Azie heet). Het zijn de volgende visjes na de Dwerggoerami die we naar de knoppen helpen. Gebruik van medicijnen, antibiotica is daar nauwelijks / niet geregeld.
Virussn kunnen de vrije gang gaan waar intensieve kweek plaatsvindt. Kwam het SARS virus niet uit de kippen / vogels.
Dood en doodzonde !

Groet Aad

Visje zit inmiddels apart. Is het verstandig het aquarium zelf ook preventief te behandelen met esha 2000?
En hoe morgen? Bakje waar de vis nu inzit leeghalen en opnieuw vullen met het oorspronkelijke aqua water?

AadMec zei:
Deze visjes gaan ten onder aan hun populariteit (lees kapotgekweekt in een werelddeel dat Azie heet). Het zijn de volgende visjes na de Dwerggoerami die we naar de knoppen helpen. Gebruik van medicijnen, antibiotica is daar nauwelijks / niet geregeld.
Virussn kunnen de vrije gang gaan waar intensieve kweek plaatsvindt. Kwam het SARS virus niet uit de kippen / vogels.
Dood en doodzonde !

Groet Aad
Bedankt Aad, worden de kardinaaltjes ook tegenwoordig gekweekt dan? Ik dacht dat die uit wildvang kwamen, maar het zal wel want daar is ook de laatste tijd veel mee aan de hand.
Net wat je zegt, doodzonde , want het zijn wel visjes die kleur geven aan de bak.
Ik durf ze niet meer te nemen.
Ik vind de blauwe tetra ook mooi, maar is ook zeker gekweekt?

Jarnos, ik zou alleen de tetra die het heeft apart doen, met alle tetra's uitvangen komt er te veel stress wat ze misschien ziek maakt, schimmel is niet altijd besmettelijk.
Ik zou niet preventief behandelen, omdat maar 1 visje het heeft en medicijnen doet toch de weerstand verminderen, dus ik zou het niet doen.

Beestje zit nu twee dagen zielig en alleen in een bakje, zie nog geen enkel verschil.....
Hoe lang zal ik hem nog laten zitten met medicijnen??
(kan hem toch niet twee weken apart gaan houden of wel?)

bvd

Nee, dat is zielig, je zou er misschien beter dan een einde aan kunnen maken voor de vis, als het niet opknapt is het jammer, maar ik zou zelf niet te lang proberen met zoiets. 😉

'puistje'is toch verdwenen, ik stop hem vanmiddag weer terug in de bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan