Wat is er nieuw

Soorten afval producten in aquarium

don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi!

Ik zat me af te vragen wat voor soort afval producten er in je aquarium voor kunnen komen. Ondertussen ben ik erg bekend met de meest voorkomende elementen, zoals co2 nh3 no3 en no2. Welke allemaal weer omgezet kunnen worden in bruikbare voedingstoffen voor de planten en zuurstof voor de vissen door middel van bacteriën.

Ook zijn er mineralen en metalen het water die toegevoegd en verwijderd kunnen worden door waterwissels, voeding en als losse toevoeging.

En er is organisch materiaal wat rot en ook problemen kan veroorzaken omdat dit soms te veel belasting voor de bak is en de bacteriën het niet snel genoeg om kunnen zetten. Een filter die hierdoor verstopt kan raken of een bodem die bevuild raakt zijn dingen waar hierbij op gelet moet worden

Er kunnen ook giftige stoffen in het water zitten zoals chloor en bacterie dodende toevoegingen die uit de kraan kunnen komen en rotzooi wat ons algemene waterkwaliteit beinvloed. Maar in nederland zou dit niet zo aanwezig moeten zijn dus ook vaak geen probleem veroorzaken

Mis ik verder nog iets?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan