Wat is er nieuw

Soorten zwaarddragers

• Onderwerp starter Onderwerp starter mpwgobius
  • Startdatum Startdatum
M

mpwgobius

Guest
Hi

Ik ben dol op zwaarddragers en heb er een aantal zwemmen en er een paar bij besteld. Alleen zag ik net online ook lyretail/wagtails/lyra met een prachtige staart en hoge rugvin..zou ik er ook wel 1 van willen... maar kan nergens vinden of dat kan jongen met andere soorten
Nou is mijn vraag... kunnen alle soorten onderling jongen of maakt het uit of het een xiphophorus helleri is of een uit een andere soortgroep zoals de noordelijke of zuidelijke? Kan iemand mij daar iets mee over vertellen/uitleggen?
Alvast bedankt!

Groeten Suus

De Mannen kunnen onderling zeer onverdraagzaam zijn. Het is of 1 man met meerdere vrouwen of een aantal vrouwen en minimaal 6 mannen. Zodat de agressie redelijk verdeeld is.

Aan Lierstaarten is wel te komen alleen zijn de mannen zeer gehandicapt. Hun gonopodium (= penis) is onwijs lang waardoor ze niet kunnen paren. Je kan deze vorm alleen kweken door Lierstaart vrouw met en normale lierstaart vrouw te kweken.

Alle kleurvormen zijn ontstaan door kruisingen met Platy's

In de natuur eten ze voornamelijk algen.Een Guppyvoeder voorziet in deze behoefte.

https://www.youtube.com/watch?v=LFIIOaPlVDc

Botia zei:
Je kan deze vorm alleen kweken door Lierstaart vrouw met en normale lierstaart vrouw te kweken.

Ik mag toch hopen een man met een vrouw 😀

Whahaha, ik dacht ook al, misschien een lesbisch huwelijk bij de vissen? 😀

Ik denk dat het andersom is, de lierstaart vrouw, met een normale man. 🙂

Nou, lierstraatvrouw met lierstaartman kan wel doch de man moet dan vrij jong zijn opdat het gonopodium zelf nog niet te lang is. Want als dat gonopodium al wat langer wordt, verliest hij idd z'n functie en zelfs de paar weerhaakjes eraan zullen dan nog weinig nut hebben.
Maar idd, kun je ook wat Botia al stelde een lierstaartvrouw leggen tegen een normale man. Daar komt dan deels wel weer lierstraat uit.

Ik wist niet dat mannen vissen ook weerhaakjes hadden.
Wist het wel van katers.

Blij dat de mensen man geen weerhaakjes heeft! 😀

Sanneke80 zei:
Ik wist niet dat mannen vissen ook weerhaakjes hadden.
Wist het wel van katers.

Blij dat de mensen man geen weerhaakjes heeft! 😀

😳 😀.

Ik bedoelde dus ook een Lierstaart vrouw met een gewone man.

Ik had de deze en wat andere dingen in mijn tekst aangepast in een report post en de moderators verzocht dit te veranderen. Dit is helaas nog niet gebeurd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan