Wat is er nieuw

SOS Algeneter vast in filter pomp bakje!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HelianthusZathe
  • Startdatum Startdatum
H

HelianthusZathe

Guest
Hallo,

Wij hebben nu al 1,5 jaar bijna een Aquarium, 120 van juwel, met 1 algeneter, we hebben er nooit een ander bij gedaan of zoiets, maar toch zagen we vanmiddag ineens een andere algeneter in het filterbakje zitten, terwijl de algeneter die we altijd alleen maar dachten te hebben lekker door de bak snabbelde.

We weten nu niet wat we moeten doen, de algeneter kan er zelf niet meer uit komen, er zit een gat aan de zijkant van het filterbakje, maar daar zit de uitstromer ook van het filter.
we hebben deze bak 2ehands + vissen gekregen.
We wisten wel dat er 1 of 2 algeneters in zaten, maar omdat we er altijd maar 1 zagen dachten we verder niet over de 2e.

We hebben geprobeert om het tussenschotje uit de filterbak te halen, we dachten dat dit er wel uit zou kunnen, omdat dit niet lukte twijfelen we daar nu aan, als het niet kan, krijgen we waarschijnlijk de algeneter er niet zonder slag of stoot uit, omdat ie in een kier zit van 40 cm hoog en c.a 15 cm lengte en 5 cm breedte ongeveer daar kunnen we niet tussen komen met alleen een hand.

We willen het arme dier na al die tijd graag eruit bevrijden, maar we hebben werkelijk geen idee of dit mogelijk is, Iemand een idee?!

M.v.g Mederwerkers Helianthus Zathe
 
ik weet niet maar misschien met een liniaal omhoog duwen of iets anders duns

misschien zeg ik wel iets heel stoms hoor er zitten een boel handige mensen hier die mischien een beter idee hebben
 
Wat denk je,hoe hij er in kwam.
Aan de andere kant.van de uitstromer ,zit nog een gat.

Zijn kunstenaars,hoor.
Om erin en eruit te komen.
Laat het ,,arme dier,, maar zitten.
Die red zich wel.
Anders had hij allang dood geweest,
 
Bertus zei:
Wat denk je,hoe hij er in kwam.
Aan de andere kant.van de uitstromer ,zit nog een gat.

Zijn kunstenaars,hoor.
Om erin en eruit te komen.
Laat het ,,arme dier,, maar zitten.
Die red zich wel.
Anders had hij allang dood geweest,

Hallo,

Weet u dat zeker? aan de andere kant van de uitstromer zit inderdaad nog een gat, maar daar zit het glas tegen aan, waarschijnlijk is ie erin gekropen toen ie kleiner was, en kan die er nu niet meer uit komen.
We willen hem een fijn leven geven in het aquarium, niet in het filterbakje.

Mvg Helianthus zathe
 
Kan je die filter eruit halen? Vaak glibberen ze dan ineens naar beneden omdat ze in het water willen blijven (maar niet altijd, dus houd het in de gaten).

Ik zou 'm zeker niet laten zitten. Dat het beestje het al die tijd overleefd heeft zegt niets over de kwaliteit van leven.
 
Trek dan het midden schot eruit.
Onderop zit een sleuf,waar het water door heen gaat, daar zal hij dan schuilen.

Enne, sponzen eruit, hand er in.
Hij bijt niet ,hoor. hahahha
 
past er geen schepnetje in? Zo niet het netje een beetje ombuigen...?
 
Tuurlijk, zijn er in alle maten.
Denk dat je niets ziet,door het sponswater.
Dan eerst water uit het filter,met slang en emmer.( iets op de slang doen, anders zuigt hij vast)
Stroomt er schoon water in.
 
iemand met een slanke arm laten pakken, lijkt me het beste en snelste.
 
Idd, mee eens met Bertus en Goldie, hij bijt niet haha 😛
Misschien dat het buurjongetje erin kan met zijn hand? vinden het vaak nog leuk ook om die beesten aan te raken.

Hij kan best een paar tellen zonder water he gaat die niet dood van hoor 🙂

Of idd met een liniaal ofzo. doe het natuurlijk wel voorzichtig en rustig.
 
Bertus zei:
Trek dan het midden schot eruit.
Onderop zit een sleuf,waar het water door heen gaat, daar zal hij dan schuilen.

Enne, sponzen eruit, hand er in.
Hij bijt niet ,hoor. hahahha

We hadden al geprobeerd het tussenschot eruit te halen, dit lukte niet.
Maar het lukt vast wel met behulp van gereedschap.
Het tussenschotje is zolang wij weten er nog niet eerder uit geweest dus het gaat wat zwaar.


De kier/gleuf is wel wat te smal voor een kinder armpje. dat gaat niet lukken vrees ik.
 
hmm, liniaal en dan omhoog?

om het los te halen gewoon rustig los wrikken, RUSTIG!! zo heb ik de mijne er ook uit gekregen.
 
Oke bedankt, we zullen het RUSTIG los proberen te wrikken !
 
Goldie83 zei:
iemand met een slanke arm laten pakken, lijkt me het beste en snelste.
De snelste is HIJ ,die erin zit. 😉
 
spannend verhaal!
is het gelukt?
jammer dat ik niet in de buurt woon dan was ik wel even komen helpen!
 
ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.......
 
Excuses Excuses Excuses, door alle drukte helemaal vergeten weer te reageren,
Het algenetertje is gered, het heeft even geduurd, want het tussenschotje van het filter wilde er eerst niet uit.
Maar uiteindelijk toch voor elkaar gekregen doormiddel van wat water uit de bak halen, en filterbakje, daardoor was de druk schijnbaar minder geworden.
De algeneter hebben we daarna, na het vangen weer terug geplaats in het aquarium, na een uurtje ergens verstopt te hebben gezeten zwom de waarschijnlijke ZE weer heerlijk rond, te snabbelen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan