Wat is er nieuw

sos!! Ancistrus klem in steen ornament

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lique
  • Startdatum Startdatum
L

Lique

Guest
Foto's plaats ik hieronder.
Even kort het verhaal.

Ik heb sinds kort een steen in de vorm van een boomstammetje met 3 gaten. Meneer ancistrus was daar een tijdje mee bezig, vond het leuk. Maar nu is hij er raar ingezwommen want hij zit klem en komt er niet uit!
Valt me nu op dat hij al een dag of 2 of langer (!) zo zit, ben ook ziek geweest dus heb niet op de bak zitten letten.
HELP
Waarmee kan ik die steen kapot krijgen zonder mijn ancistrus te beschadigen!

Foto's volgen hieronder.

Mocht je willen en kunnen helpen ik woon in den haag.
 
974537_0_82_20140220_22.jpg


883917_0_82_20140220_22.jpg


238388_0_82_20140220_22.jpg


833997_0_82_20140220_22.jpg


232587_0_82_20140220_22.jpg
 
"steen" krijg je niet kapot zonder de vis te beschadigen vrees ik, als je zo veel
speelruimte had kwam ie er zelf toch ook wel uit?

Probeer em te helpen? Lijkt me de enige manier om em eruit te krijgen.

Als ie lang klem zit zal dit em ook niet goed doen. Actie dus.
 
Trek eens onderwater aan zijn staart.

Dan wil hij naar voren.

Of in emmer water naar waterweelde.
 
ik zou um ook aan zn staart proberen eruit te krijgen,
 
Zo mag ik even schelden.

$#^@#^$#^!!!
Meneer de albino galbak is eruit maar je wilt niet weten hoe.
En dat boomstam steen ding is per ommegaande in de kikkerbak gezet.

Potdommejan zeg ik ben flink geschrokken.

Dat snuggere beest wilde alleen vooruit en niet achteruit maar achteruit was toch �cht de weg om eruit te komen.
Ik schudden en sturen en praten (alsof die daar wat van begreep).
Uiteindelijk zijn snoet uit het smalle stuk gekregen, vinger erin zodat ie daar niet in terug kon.
Toen schudden als Brugman om hem uit het middelste gedeelte te krijgen en daar kon ik zelf niet goed bij.
Steeds een beetje meer boven water houden, beetje schudden, beetje schelden, en elke keer wil die eigenwijs weer v��ruit ipv achteruit. Man man man geef me nog zo een ancistrus.
Pfff..
Uiteindelijk hing die stijf van de stress er half uit maar ja ik ga niet aan zijn staart trekken. Zijn mond had weer wat om aan vast te zuigen dus die zat vast. En bleef vast.
En ik maar schudden en schelden en hij maar blijven hangen.
Uiteindelijk heb ik 'm boven water gehouden en zachtjes geschud, nog geen sjoege maar daarna half onder half boven water heeft ie besloten los te laten.

Hing die totaal verzenuwd aan een drijfplant vastgezogen..
Daar weer vanafgeplukt. Op de bodem bij z'n boomstronk bij z'n vrouw neergezet. Hij keek ff om zich heen, stak z'n middelvin op en verdween.

Potverdepfffff...

Moraal van dit verhaal: Als een ancistrus ergens vooruit in kan, dan wil hij er ook in z'n vooruit UIT.
Daar had ik dus op moeten letten bij dat boomstammetje.
 
Ooh had ik pas met een betta vrouwtje die vast zat in een keramieken potje....
Heb haar er door heen gewurmd

'T zal de vis wel pijn doen maar pijn gaat weer over...
Mijn visje was wel beschadigd en dat zul jij ook wel hebben maar daar is dan even niks anders aan te doen...
 
sorry moet ff lachen om je verhaal, zie het helemaal voor me.
gelukkig is ie eruit en geen boomstammetjes meer waar ie net wel/niet inkan, in de bak zetten,

hahahahahahahahahhaha den haag he, hmmm dan weet ik al hoe dat schelden geklonken heeft....... en hoe je hem liefdevol genoemd heb.....
 
Ooh je was net wat eerder 😛
Zonder beschadegingen?
 
Nee, grote vriend.
Als hij erin zit,verdedigt hij het ,,,nest.
Dat denkt hij.

In een kweekbuis gaat hij ook er recht in.
En komt er niet uit. Ja,als hij wilt.
Andes zet hij de de sprieten opzij uit.(dus bij jou).
daarom ze ik, aan de staart trekken,gaat hij vooruit.


Kijk voor een dikkere stam.
Of een legbuis.
 
Ik heb 2 liggende legbuizen en 3 rechtopstaande.
En uitgerekend die domme boomstam moet hij hebben.
Ik kon niet aan zijn staart trekken want vooruit was juist het gedeelte waar hij zich in klem zat te werken, het smalle gedeelte. Ik wou 'm in z'n achteruit. En hij ging maar in z'n vooruit.
Hoe zet je een ancistrus in z'n achteruit?

Wat mij betreft:
Albino=Blond.

Eh ja An Vrolijk

1. Knurft
2. Galbak
3. Sukkel

En wat varianten daar tussenin.
 
Dat gaat niet. Reactie is altijd vooruit.

Tenzij hij er zelf uit komt.
Dan klapt alles naar binnen,en wurmt zich terug.
Hij probeert altijd het kleinste, als bescherming ,dat er niets langs kan.
Doen ze hier ook,vooruit erin.eruit,dan achteruit de koker in.
Heb er hier een 15 in de 1.60 m.
En geen kokertjes,hoef hier geen jongen.

Als ik er spruiten in gooi en mosselen,is alles geel.
 
Haha Bertus ik zie daar graag eens een foto van tegemoet!

Knurft hiero is nu aan het eten. Ik heb er volgens mij wel goed aan gedaan om hem eruit te halen.
Was een paar dagen goed ziek (griep) dus ik zag 'm daar wel zitten de hele tijd maar niet registreren dat ie daar z�t zeg maar.
En ook echt met dat neusje door het smalle en dat mondje zo lullig he :stom:

Pffff. Nou weer een hartverzakking en een ervaring rijker.

Maandag krijgen ze spruiten.
Als ze lief zijn.
 
645677_0_82_dsc_0013.jpg



862789_0_82_dsc_0007.jpg

Nu zie je er niet veel,duiken weg.

Mosselen koop ik bij Bas.vd. heijden.
Elke dag verdeel ik er 8 over de bakken.
 
Ancistrussen zetten zich graag vast in holletjes. Die zwemt heus niet zomaar ergens in zonder dat hij er terug uit kan. Volgende keer rustig blijven en gewoon aanschouwen, je zal zien hij komt er heus wel terug uit.
Beetje als een kat in een boom: ze is er in geraakt, dan kan ze er ook zelf terug uit. 😀
 
Er zijn toch een hoop katten verhongerd in bomen omdat ze er echt niet meer uit konden.
 
nou daar ben ik het dus niet met je eens, hier is ook een ancistrus dood gegaan omdat ie zn eigen vast had gezwommen.
brandweer red niet voor niks katten uit bomen, als ze er niet uit kunnen komen ze er echt niet uit
 
Elke dag mosselen Bertus? Jeetje! Je verwent ze 🙂 Gewoon zonder schelp voorgekookt ofzo? Heb hier geen Bas vd Heijden, alleen AH dus enlighten me. Als ze dat graag eten dan haal ik dat. Ik neem aan dat de rest van mijn vissen (nannostomus beckfordi, cory panda, apistogramma cacatuoides) vanzelf mee-eten.

Maar inderdaad Babysnake, ik denk dat ik het hier niet met je eens ben.
Hij wilde namelijk alleen v��ruit, maar dat is het smalle stuk dus hij zette zichzelf steeds vaster. Het kwam niet in zijn albino hoofdje op om �chteruit te gaan. En daar moest ook nog een bochtje genomen worden.
Ik zat op een gegeven moment 3 gaten van dat stuk steen dicht te houden zodat hij door de grootste opening in z'n achteruit naar beneden zou vallen. Na een hoop geschud en gedoe is dat gelukt maar dat is niet zo vanzelfsprekend als ik Bertus zo hoor.

Hij heeft daar toch een dag of drie minstens, in z'n v��ruit in gezeten want ik heb hem al die tijd niet zien zwemmen niet zien eten niks. En toen hij uiteindelijk weer wat vast k�n zuigen deed hij dat onmiddelijk. Toen hij vrij was en bijgekomen ging hij ook onmiddelijk eten.
Ik hou hem vandaag voor zover mogelijk (druk dagje) in de gaten. Heb gisteren geen beschadigingen kunnen zien zo snel.
 
ohhhhhhhhhhhhhhhhh... wat een verhaal Angelique .Gelukkig goed afgelopen.
 
Ik geef ze gekookt. dus uit de diepvries.
Koop ze per pond,weet niet of AH ze ook in de diepvries heeft.
Voor jou 1 mossel ontdooien.
En ,ja, daar eet alles van mee.
Zelf hier de zoenvissen,ook van de spruiten(groenvoer).
 
Gelukkig dat ie er uit is 🙂
 
Nooit een Ancistrus via de staart eruit trekken. De vis zal uit verdediging de harde borstvinnen spreiden en zo krijg je hem er vrijwel nooit meer uit.
 
An Vrolijk zei:
nou daar ben ik het dus niet met je eens, hier is ook een ancistrus dood gegaan omdat ie zn eigen vast had gezwommen.


Heb je dat beest dan gewoon dagenlang laten zitten toen het nog leefde? Of heb je pogingen om het uit zijn plaats te bevrijden?
De ancistrus zit hier wel vaker vast dat ik hem er op geen manier zou uit krijgen, die kunnen zich goed verankeren. Als je dat dan gaat proberen los te krijgen zetten ze zich alleen maar vaster.

Offtopic
Jones zei:
Er zijn toch een hoop katten verhongerd in bomen omdat ze er echt niet meer uit konden.

Ik zou toch wel eens enkele voorbeelden willen zien, ik ben 45 jaar, ik heb al jarenlang meerdere katten, en ik heb veel katten gekend die in de meest verschillende omstandigheden leefden. Nog nooit een kadavertje in een boom gevonden, ook geen enkel verhaal gehoord van een kat die effectief in een boom verhongerd is. Wel massa's panische verhalen over mensen die geloven dat hun kat zou verhongeren. Ook mensen genoeg die hun kitten uit de boom gaan halen als ze er even in zit te jammeren zodat het beestje het nooit leert. Ook Google levert me zo direct geen enkele ernstige hit op.
Het zijn onze tere hartjes die ons doen geloven dat een kat zou verhongeren in een boom.

An Vrolijk zei:
brandweer red niet voor niks katten uit bomen, als ze er niet uit kunnen komen ze er echt niet uit

Brandweer haalt katten uit de boom omdat ze anders voor dierenbeulen worden uitgemaakt 🙂
 
Nog nooit een kadavertje in een boom
gevonden,
Als iets doodgaat in een boom heeft het geen houvast meer en valt het eruit, daarom worden er vaker verhongerde katten onder bomen gevonden. Simpele zwaartekracht. Toch worden er zeker kattenlijkjes in bomen gevonden. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.arboristsite.com/community/t ... ree.67661/

Dat is het gevaarlijke van opmerkingen als deze:
Beetje als een kat in een boom: ze is er in geraakt, dan kan ze er ook zelf terug
uit.
Ze kunnen klem raken in een boom en er daardoor niet meer uit geraken. Komt er geen hulp dan gaan ze simpelweg dood.
 
Tja jones ongelukken gebeuren. Dat je een buitenlands topic van 5 jaar oud moet aanhalen om je bewering te staven duid op de frequentie van de voorvallen. Zo heb ik ooit geweten van een kat die langs een kiepraam wou binnen komen zich zo heeft opgehangen tussen de raam en raamstijl. Dringende reden om alle kiepramen te verbieden en voor Elke kat die in een boom zit de brandweer te bellen. Boom klimmen zit in katten hun natuur, er terug uit komen even goed.

Beetje onzinnige discussie, dus ik ga er niet verder meer op in gaan.
 
Het was 1 van de eerste hits die ik kreeg. Had verder niet op het jaartal gelet, dat doet er ook niet toe.
 
Ik heb bv ook van verschillende mensen gelezen dat hun zoetwaterscholletjes zich vast zwommen tussen stenen en zo doodgegaan zijn.
 
Die gaan niet terug,he. 1 richtingsverkeer.
 
Klopt is met een hoop vissen zo,was al aangegeven maar net als l-nummers hebben een dikkere kopen en uitsteeksels aan de kieuwen dus als iets taps loopt zoals het boomstammetje van Lique kan dit weleens gebeuren dus is mazzel dat ze er op tijd bij was lijkt me.
 
Een meerval zal met meer dan 99% er terug uit geraken, zeer zelden dat ze blijven zitten en sterven.
Het is zoals Babysnake en botia al hebben gezegd, nooit aan de staart trekken bij deze kerels, ze zetten hun pinnen uit en geraken vast, gewoon laten liggen en ze zullen er zelf wel uit komen, kan gemakkelijk een dag duren, maar ze zullen eruit geraken.
 
Wat een verhaal Lique, gelukkig heeft ie het gered.
In mijn vorige bakje zwom een gourami zich ook klem in een klein "gezonken schip".
Helaas was ie al dood toen ik hem vond. Was knap hoe die zich had vastgezwommen want ben zeker 20 minuten bezig geweest om het lijkje uit het schip te krijgen. Ik zal ook nooit meer iets kopen waarin ze zich vast kunnen zwemmen..
 
Haha wat een verhaal, gelukkig is ie eruit! Hier een keer m'n betta met een pincet aan z'n staart uit een stuk hout moeten trekken..
 
En of hij het heeft gered! Hij is direct na zijn vrijlating gaan eten.
Een paar dagen later had hij het heul gezellig met z'n vrouw.
Daarna zag ik 'm slepen met eieren, die foto's zet ik straks in mijn album.
En inmiddels zijn daar in ieder geval 9 kids van overgebleven...

Al en al heeft hij ruim 3 dagen klem in dat ding gezeten.
Nogal wiedes als de uitgang smaller is dan de ingang en zijn hersentjes alleen maar van 'vooruit' weten..
Ik heb mijn lesje geleerd. Voortaan geen taps toelopende dingen in de bak en al helemaal niet van steen.
En papa Ancistrus? Die geniet zichtbaar gelukkig van het leven 🙂

Hier een foto van pa ondersteboven in een buis die w�l ruim genoeg is, met de eerste kleine die de wereld ging verkennen.
Ahh.. tis l�nte! :daisy:

711673_0_82_20140313_23.jpg
 
Voor verdere foto's van de gezinsuitbreiding van de zichtbaar blije Papa Albino Ancistrus verwijs ik je naar mijn fotoalbum.
Linkje hieronder.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan