Wat is er nieuw

Sp.taiwan snoeien?

• Onderwerp starter Onderwerp starter storm337
  • Startdatum Startdatum
S

storm337

Guest
Hoi,

Deze plant is mij als Sp.taiwan verkocht en staat inmiddels tot het wateroppervlak in mijn 60 cm.
Hij deed het een tijdje wat minder maar nu ziet die er wel prima uit.
Ḿaar de vraag was waar ik deze kan afknippen om hem te stekken?

img_2280_(1)_jajaaaaa.jpg

Laat maar weten!

Het is een soort Nymphea, de Nymphea glandulafera lijkt daar veel op maar deze word +80cm hoog en de taiwan maar 25 cm
Bladen kan je bij de wortel eraf halen, de plant maakt zelf uitlopers welke je weer los kan halen en terugplaatsen of gewoon zijn gang laten gaan.
De bladen gaan op het oppervlakte drijven en is prima om wat licht te dimmen, afhankelijk van de bakhoogte natuurlijk.😉

Ton,
In die link lees ik dat hij wortels bij de bladeren gaat maken. Of is het een andere plant? Ik gaf eerder ook al aan de bladeren af te knippen als ze te lang worden maar toen las ik de link.

Dat lees ik nu ook ja, deze heeft een ander vermeerderingsproces dan zijn "grote broer" de Nymphea glandulafera.

Ja zo lees ik het wel Storm. Onder de bladeren zouden worteltjes komen dacht ik. Ik heb ook een rode Lotus hier en ik snoei wat me te hoog wordt, maar dat is een iets andere plant natuurlijk.

Bij de Nymphoides sp. 'taiwan', zo heet de plant, kun je te lange stelen gewoon verwijderen. Daardoor blijft de plant wat compacter. Onder de bladbasis kunnen er zijscheuten ontstaan. Bladeren kun je ook gewoon in de grond steken, ze krijgen gemakkelijk nieuwe wortels. Nymphoides soorten zijn vaak drijfplanten, deze niet, doet het best onder water.

Heel mooi plantje! Je kunt hem redeleijk kort houden, door de lange stelen van onderen af te knippen.
Of de bladeren het oppervlakte laten bedekken en zo voor wat schaduw zorgen.
De hoge bladeren krijgen op den duur wortels, waaruit weer plantjes komen.

Ik heb de plant in mijn grote bak. Maar ook in de nano. De plant blijft dan kleiner. Meestal houd ik in de nano maar 3 bladeren. De rest knip ik weg.

Heel mooi plantje! Je kunt hem redeleijk kort houden, door de lange stelen van onderen af te knippen.
Of de bladeren het oppervlakte laten bedekken en zo voor wat schaduw zorgen.
De hoge bladeren krijgen op den duur wortels, waaruit weer plantjes komen.

Ik heb de plant in mijn grote bak. Maar ook in de nano. De plant blijft dan kleiner. Meestal houd ik in de nano maar 3 bladeren. De rest knip ik weg.

Mag je voor mij je snoeisel meenemen naar de beurs hoor😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan