Wat is er nieuw

spathiphyllum wallisii

• Onderwerp starter Onderwerp starter RodeRio
  • Startdatum Startdatum
R

RodeRio

Guest
Hallo,

Ik heb gisteren de spathiphyllum wallisii (lepelplant/vredeslelie)gekocht. Omdat het een moerasplant is staat hij niet helemaal in het aquarium maar wel met zijn bladeren vanaf boven en de wortels staan in een potje op het plateau boven het water. Met als idee alsof de bladeren de rivier insteken vanaf boven. Kan dit? Want ik lees op internet wat tegenstrijdige info hierover?

Alvast bedankt.

Geen ervaring met deze soort, maar op basis van de moerasplanten in de vijver zou ik zeggen dat de wortels onder water kunnen en het blad erboven. Volgens mij is dat precies andersom als het plan? (wortels boven water, blad onder?)

De Spathiphyllum is een plant die normaal als kamerplant wordt gehouden. De wortels kunnen zeer vochtig tot bijna nat staan. De bladeren zijn gebouwd voor boven water, en kunnen alleen kortstondig onder water overleven. Bladeren in het water laten steken gaat dus maar voor een bepaald tijd, maar niet continu. De plant vormt geen submerse bladeren. Je zou het dus andersom moeten doen, onderkant van het potje in het water (niet volledig) en de bladeren boven water.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan