Wat is er nieuw

Speciekuip

• Onderwerp starter Onderwerp starter SaschaR
  • Startdatum Startdatum
S

SaschaR

Guest
Hallo,

Ik heb het idee om op ons balkon een speciekuip van 90 liter neer te zetten met planten erin. Geen verwarming en geen filter. Gewoon elke week water gebruiken om de planten water te geven en weer bijvullen met vers water. Ik wil hier een stuk of tien chinese danio's in houden. Is dit een goed idee en is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Moet er bijvoorbeeld een bodem in of juist niet?

Moet in principe kunnen maar staat er lang zon op het balkon bv? (als de zon schijnt ;))

Tot een uur of 13.00, daarna in de schaduw..

Dat is genoeg, na 13.00 uur kan het water flink opwarmen en zal er sneller algengroei ontstaan.
Zorg ook voor genoeg (drijf)planten en een bodem lijkt me wel handig voor nuttige bacterie�n.
Chinese danio's kunnen ook goed tegen de temperatuurschommelingen, een leuke optie is misschien de Goud/gele variant met hun opvallende kleuren.

Ook leuk de gele variant! Genoeg planten is sowieso de bedoeling en ik heb nog een zak filterzand staan, komt dat op de bodem. We gaan eind deze maand verhuizen, dus het duurt nog even. Als het bakje staat zal ik wel foto's maken 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan