Spiderwood en schimmel


L

Lind@

Guest
Ik heb 2 mooie stukken spiderwood in een bak liggen om te verzadigen zodat ze niet meer gaan drijven. Nu weet ik dat spiderwood ook gaat schimmelen door bacterien en zuurstof maar dat wil ik eigenlijk niet in mijn aquarium?. Kan ik in de "voorbereidingsbak" waterpest gooien om het proces te versnellen zodat schone stukken spiderwood mijn aquarium in gaan?
NB: mijn aquarium moet nog ingericht en ingedraaid worden.
 
Denk niet dat waterpest (of een andere plant) hier iets aan gaat veranderen. Maar nu alvast inwateren is prima. Wel af en toe het water verversen. En je weet dat de schimmel opzich geen probleem is?
 
Ja ik weet dat het geen probleem is...maar ziet er vies uit. Spiderwood ligt nu 1.5 week inwateren (dat noem je zo? weer wat geleerd), geeft geen bruine kleur meer af dus rustig wachten tot het gaat zinken. Als ik er toch aan moet, schimmel in het aquarium, dan roep ik de hulp van een paar slakken in....opruimen die boel.
 
Ik denk ook dat die plant geen verschil gaat maken maar het kan geen kwaad en gaat vanzelf weg dus ik zou me er niet druk om maken.
 
maar ziet er vies uit
Klein beetje shocktherapie :DD:sorry:
20191214_150443.jpg
 
??OMG.....dat bedoel ik.....maar het gaat vanzelf weg zeg ik mezelf dan maar...
 
??OMG.....dat bedoel ik.....maar het gaat vanzelf weg zeg ik mezelf dan maar...
Dat is zo, en nog extra voedsel voor de komende bacteriën bij een opstartende bak.
 
Bij mij helpt het altijd om het hout eerst over te gieten met kokend water. Vrijwel nooit last gehad van slijm/schimmel.
 

Terug
Bovenaan