Spiderwood


S

Scoolio

Guest
Goede avond alle,

Ik heb een stuk spiderwood gekocht.
Deze heb ik in me bak geplaatst maar hij blijft maar omhoog komen.
Is dit normaal en hoelang duurt het voordat deze op de bodem blijft liggen.

Alvast bedankt
 
Dit is inderdaad normaal.
Wat je eigenlijk het beste kan doen met hout is het even apart in een emmer of bak leggen met heet water. Zo kan het hout zich volzuigen met water, en met een paar dagen tot soms wel een paar weken is het hout volgezogen en blijft het op de bodem liggen.

Volgens mij kan je het beste geen gekookt water gebruiken, anders veranderd het structuur. Ik gebruik altijd gewoon heet water uit de kraan om eventuele bacteri�n te doden. Elke dag het water verversen, zodat je ook de kleurstoffen eruit haalt
 
Als het hout geen verkleuring biedt die niet gewenst is, kun je er ook een steen op plaatsen tot dat het hout niet meer omhoog gaat.
 
Gelukkig maar. Even geduld hebben dan maar.
Van dat laten volzuigen is een goede tip.
Bedankt
 
Bij mijn kleine stuk spiderwood duurde het twee weken voor het uit zichzelf beneden bleef. 1,5 week in een emmer en toen het iets zwaarder was had ik er iets op geplaatst in het aquarium zodat het helemaal beneden bleef. Na een paar dagen kon het eraf.
 
Mijn spiderwood heeft drie weken in een emmer (onder water vastgeklemd) gestaan voor het wilde zinken. Regelmatig ververst met heet water.
 

Terug
Bovenaan