Wat is er nieuw

(Spoed) vraag ivm filter na medicijnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Plankje
  • Startdatum Startdatum
P

Plankje

Guest
Hoi! Ik heb na medicatie in mijn JBL e401 filter actieve kool gedaan (zoals aangeraden bij de medicatie), maar je moet dat pakketje in een leeg mandje stoppen....het enige mandje waar het in paste is het mandje met de korrels (micromec) waar volgens mij juist de meeste bacterien in zitten. Die wil je dus niet kwijt....maar wat doe je er mee in de tijd dat de kool er in zit (24 uur)? Ik heb de korrels nu in een netje in mijn aquarium gehangen flink in de stroming. Is dat goed? Een emmer met stilstaand aquariumwater lijkt me niet zo'n goede optie? Iemand een tip of is mijn oplossing goed?

Lastig.
In het aquarium hangen in de stroming lijkt me niet goed... Zo spoel je alle bacteriën eruit. Beter doe je dat wat kool uit het zakje zodat je het er bovenop kan leggen. Het is ook gevaarlijk voor de vissen om ineens alle bacteriën kwijt te raken.
In leeg mandje stoppen doe ik nooit, ik leg het er altijd bovenop, k heb ook nog nooit daarvan gehoord eigelijk... K zou het er zus bovenop leggen

Dank Nickey, het paste er dus niet bovenop, dat probeerde ik eerst :stom:
Er is er een deel van het oorspronkelijke filtermateriaal in het filter gebleven gelukkig, anders had ik t sowieso niet gedaan. Maar beter uit de stroming dus?

In het aquarium houden en in de stroming.Bacterien hebben zuurstof nodig,dit bereik je door stroming.

Dank, dat had ik ook bedacht (en iets over gelezen op site van nbat)...netje met het spul hangt ook vlak naast steentje van de uitlaat van zuurstofpomp. Die heb ik er normaal niet in maar nu vanwege medicatie en filter-wijziging wel. Dus het krijgt veel stroming en zuurstof.

bestaat het bovenste mandje niet uit 2 sponzen op elkaar? een fijne en een grove dacht ik.

dan kan je hier er 1 van uithalen en het kool in dat gedeelte leggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan