Wat is er nieuw

Spoelen Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRJ
  • Startdatum Startdatum
R

RRJ

Guest
Hoi,

Wederom vraag ik me weer wat af kan er niets over vinden. Om mijn bak straks te spoelen heb ik gelezen dat ik over actieve kool moet filteren.Nu is mijn vraag kan dit met de pomp die ik straks ook ga gebruiken? Of is het verstandiger om dit met het verwijderde binennfilter te doen.

Ik zou de actieve kool alleen gebruiken wanneer je medicijnen gebruikt hebt in het aquarium. De actieve kool filtert deze dan uit het water. Verder zijn er weinig mensen hier op het forum (verwacht ik) die actieve kool gebruiken omdat het veel stoffen uit het water filtert, ook stoffen die planten nodig hebben bijvoorbeeld.

En met spoelen bedoel je gewoon filteren? Of bedoel je daar wat anders mee?

Spoelen met zout? Gewoon het binnenfilter leegtrekken en het water rond laten pompen voor een dag of zo. Dan legen en goed spoelen. De volgende dag nog een keer legen en vullen

Met je nieuwe Epoxy wand niet met koud water doen maar met lauw. (Minder kans op wit uitslaan )

Ik heb dit gelezen ivm met het spoelen na de bouw van mijn achterwand. Later is het niet de bedoeling geen actieve kool te gebruiken maar te filteren over turf. Eigenlijk ewas dus de vraag of het beter is om niet mijn filter te gebruiken daarvoor die ik later ga gebruiken maar het uitgesloopte binnenfilter

Aah, ik mis de helft lees ik al 😉 Haha ik hou me verder buiten deze discussie 😉

Zou de bak kantelen, zodat alleen de achterwand onder water komt.

Dan gebruik je 1/3 water , en spoelt sneller.
paar bokjes maken. zo _/i.

Bedankt voor de tips heren zal het menemen 🙂

Hoi,

Deze vrijdagh ga ik mijn bakje voor het eerst vullen met water en dan een dag of vier spoelen voor de echte opstart 😀 nu wil ik toch nog even vragen of het verstandig is om de bodem voor of na het spoelen erin te doen.

Na,, he spoelen, he. schuin laten staan, water erin. dan met slang leeg laten lopen.

Ok wederom dank Bertus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan