Wat is er nieuw

Spons "trekt vacuüm"

Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Deze spons heb ik afgelopen week uitgespoeld en nu lijkt hij vacu�m te trekken. Opbrengst van het pompje lijkt er (nog) niet onder te leiden.
Iemand dit eerder gezien ? En wat kan ik er aan doen ?

E6myrg2TxevpDxukX5G-XNrJ7ke4Wvzn.jpeg

uhhm das best grappig 😛
ik dend dat ie gewoon "verzadigd" is, kan je spoelen wat je wilt maar de pori�n zitten dan gewoon verstopt

tuinkabouter zei:
uhhm das best grappig 😛
ik dend dat ie gewoon "verzadigd" is, kan je spoelen wat je wilt maar de pori�n zitten dan gewoon verstopt

Vervangen dus ?

naar mijn idee wel
maar ik kan het mis hebben hoor, heb zelf geen ervaring met dit soort filters.
bij mij "zakte" de filterwatten in naar mate ze meer vervuild raakte en waren ze aanziendlijk "kleiner" in vervuilde staat als in schone staat

Ik zie dat ook bij de Aquaflow100 sponsjes en dan zijn ze verzadigd en moet je ze licht uitspoelen.
Die in mijn binnenfilter is soms nog maar 70% van de oorspronkelijke omvang.
Mocht het niet werken dan zou ik ze vervangen.

Ik heb hem gisteravond maar vervangen voor een nieuwe spons. Opbrengst pomp ging met sprongen vooruit. Heb daarna de oude spons nog uitgespoeld maar zo vies was hij niet. :juggle:

Nou ja, het belangrijkste is dat het weer goed werkt nu. Alleen jammer van de bacteri�n.

jessicapilon zei:
Nou ja, het belangrijkste is dat het weer goed werkt nu. Alleen jammer van de bacteri�n.

het is gelukkig de bak waar de vuurtjes in zitten dus het had erger gekund. Komt vast goed!

Ja die kunnen wel wat hebben en je bodem heeft ook voldoende bacterien denk ik. Beetje zuinig voeren de komende weken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan