Wat is er nieuw

Sponsfilter / luchtpomp Eheim?

Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Ik wil een luchtpompje kopen om in twee bakjes (eentje kweek, de andere voorlopig met vuurtjes) lucht-aangedreven sponsfilters te laten draaien. Ik dacht aan deze en dan de middelste uitvoering. Die heeft twee aansluitingen en schijnt al best hard te stromen.

Wie heeft er ervaring met deze pomp en/of sponsfilters? Is het een goede pomp? Heeft zo'n sponsfilter veel lucht nodig en is deze zwaar genoeg, of mischien te zwaar?

Kijk ook, is hij stil. A2KOI

Die van mij is dan wat duurder, maar je hoort hem niet.

Aquaforte V-30 luchtpomp 25 watt

� 68,00

� 49,00

V-20 Membraan luchtpomp
Aquaforte V-20 luchtpomp 15 watt

� 55,78

� 33,95

127367_0_82_airpump_v20_1___33_95.jpg

zit een 4 uitgang bij.

A2KOI voor Koi & Vijver - De beste Kwaliteit Japanse Koi

Adv.www.a2koi.nl/Voor_Japanse_Koi0418 726 964

Profiteer Vandaag! Tot 50% Korting.

Gratis Verzending va. �40 � Veilig Achteraf betalen. � Showroom �n Webshop

Merken: Takazumi, Aquaforte, Probites, Aquaking, Velda, Blue Eco, Hozelock

Heb zelf zo'n luchtpomp van Eheim en bevalt prima.
Is met de capaciteit van een luchtpomp eigenlijk hetzelfde als met de capaciteit van een filterpomp.
Netto een paar keer de inhoud van je bakken is prima,dus kijk hoeveel inhoud de bakken zijn en bepaal zo de capaciteit van de luchtpomp.

+1
Zeer goed ervaringen met de luchtpomp van Eheim, ik heb de 3702-variant in gebruik.

Je kunt beter een iets 'te zware' kiezen dan een 'te zwakke', je kunt heel goed knijpen met deze dingen.

Dank voor de reacties.

Seabait, Mark:
Als ik het goed begrijp pompt de 3702 variant tot 100-200 liter? Dat is dan 50-100 liter per slang en daarmee 2.5-5x de inhoud van de 20L kweekbakjes. Geldt die vuistregel ook als je er een sponsfilter mee aandrijft? In dat geval lijkt me de 3702 variant heel geschikt 🙂

Ik heb deze pomp op 2 bakjes staan.. een 54 liter en een 20 liter, wel met alleen garnalen en ruim beplanting, en wekelijkse kleine verversingen.
De 54 liter krijgt de bulk van het vermogen, het zal ongeveer 3-kwart zijn? 150 liter dan dus.. de rest gaat naar het kleine bakkie.
Voor 2 maal 20 liter kweekbakjes is deze pomp naar mijn idee toereikend.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan