Sponsfilter probleem


PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
21
Beste leden,

Ik heb 4 sponsfilters (superfish) aangesloten op een luchtpomp (eheim). Nu zit ik met het probleem dat alle sponsfilters een verschillende zuigkracht hebben. Al mijn slangen zijn even lang en er zitten geen knikken in. Aangesloten op 2 Y stukken bij alle 2 de linker kanten werkt de sponsfilter beter dan de rechterkant op het Y stuk.

Wie kan mij vertellen waardoor dit komt

Groet Pieter

 
De verplaatste lucht zal de makkelijkste weg zoeken, er hoeft maar een klein verschil te zitten in de lengte of de hoeveelheid druk die het water uitoefent om dit verschil merkbaar te zien.

Eigenlijk wil je op elk stukje slang een regelbaar kraantje zetten om dit handmatig te compenseren.
 
De verplaatste lucht zal de makkelijkste weg zoeken, er hoeft maar een klein verschil te zitten in de lengte of de hoeveelheid druk die het water uitoefent om dit verschil merkbaar te zien.

Eigenlijk wil je op elk stukje slang een regelbaar kraantje zetten om dit handmatig te compenseren.
Top heel blij met uw reactie bedankt👍🏻👍🏻
 
De diepte waarop het filter zit in de bak moet gelijk zijn een diepteverschil valt nauwelijks te corrigeren.
Lucht is erg dun en kraantjes lekken vaak een beetje toen ik nog luchtfilters had gebruikte ik een klemmetje op de slang om hem wat af te knijpen.
die doen het zelfde maar lekken nooit
 
Op deze manier dus. Stukje slang vanaf de luchtpomp. Dan een Y stuk. Vanaf de ene poot een stukje slang naar een kraantje en dan daarna door naar ,bij mij het kweekbakje. En dan vanaf de andere poot een stukje slang naar een kraantje naar de diy napolien kweek.
 

Bijlagen

  • 16526005156774098332112216614818.jpg
    16526005156774098332112216614818.jpg
    134.2 KB · Weergaven: 51

Terug
Bovenaan