Spray bar op JBL e901


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Ik twijfel of ik een spray bar wil aansluiten op de JBL e901. Heb nu alleen de uitmonding na het 'bochtje' zeg maar waardoor die in het aquarium komt.

Moet ik dan iets als dit kopen (zelf maken gaat het niet worden vrees ik :D)

https://www.aquarium-enzo.nl/filter-acc ... Ajqo8P8HAQ
 
Heb je die set er niet bij dan? Normaal is dat bij geleverd als je die pomp koopt.
Tweedehands kan het zijn dat de pomp niet compleet was meer.
 
Ik heb 2 filters op de meterbak en bij de JBL gebruik ik ook dat uitstroombekje.
Deze geeft best veel stroming nog moet ik zeggen.
Als je voldoende stroming hebt dan is een spraybar geen must.
 
Fozzy zei:
Heb je die set er niet bij dan? Normaal is dat bij geleverd als je die pomp koopt.
Tweedehands kan het zijn dat de pomp niet compleet was meer.

De pomp is inderdaad tweede hands.

jessicapilon zei:
Ik heb 2 filters op de meterbak en bij de JBL gebruik ik ook dat uitstroombekje.
Deze geeft best veel stroming nog moet ik zeggen.
Als je voldoende stroming hebt dan is een spraybar geen must.

Ik ga even goed naar de stroming kijken, maar bedankt alvast. Dan weet ik dat deze in ieder geval wel past mocht ik er een willen aanschaffen.
 
Ik heb er zelfs nu een uitstroompijp (naar de filter toe dus) opzitten van de Eheim. de moer die op deze buis zat draaide door en sloot niet helemaal af waardoor ik er wat lucht inkreeg.
Dus toen heb ik er een buis van Eheim opgezet.
 
Het ligt eraan wat je wilt. Zelf heb ik ook dit filter. De uitstroom is in alle gevallen wel goed. Iets anders is als je je water[color:#000099]circulatie[/color] wilt beheersen. Een spraybar, ik heb zelf een transparante over de volle achterkant van onze Rio 180, verdeeld het water meer. Dat kan belangrijk zijn voor bijv. het brengen meststoffen.


Groet,
Ben.
 
Ik heb ook een spraybar op m'n JBL E901 (voorbeeld ban Benvo gevolgd) en het werkt prima. Je kan de spraybar setjes van JBL gewoon online bestellen
 
Ik ben een groot fan van de Installatie set van Eheim, je hebt de set1 (aanzuig) en en set 2,(spraybar) leverbaar in 12/16 en 16/22
Vooral de vuldop vind ik persoonlijk ontzettend handig
De aparte aanzuigkorf is helemaal een fantastich ding (past op beide diameters)

eheim-installatieset-1-voor-slang-16-22mm-aanzuigz.jpg

Ashampoo_Snap_maandag 18 oktober 2021_10h43m28s_001_eheim Installatieset 1 aanzuigkorf - Googl...png


Ashampoo_Snap_maandag 18 oktober 2021_10h46m13s_002_eheim Installatieset 1 aanzuigkorf - Googl...png


Veel accesoires voor te kopen, verlengbuisjes, verlengbuisjes met gaatjes, haakse bochten, gebogen bochten, verloopjes, nozzles, kniegewrichtjes..

Die aanzuigkorf is eigenlijk een must have die al als een voorfilter werk, komt geen babyvisje door, maar de filterringen ontwikkelen hun eigen bacterie cultuur
Hij is wat groot (ongeveer een frisdrakblikje) maar dat ongemaktdekt de lading ruimschoots in werking, Je hoeft in principe maar om de zoveel maand de grove filter van de externe pomp te spoelen, want de dikke drap blijft in het voorfilter hangen.
Vind je het echt te groot of heb je de capaciteit niet nodig kun je ook volstaan met alleen het onderste potje te gebruiken, wil je juist meer capaciteit, dan zijn de tussen potjes ook los te koop

Slang is slang
12/16 of 16/22 past natuurlijk gewoon ook op een JBL pomp
 
Vooral de vuldop vind ik persoonlijk ontzettend handig
Smaken verschillen en ik had hem ook maar vond dat maar geklooi met dat dopje en de buizen zie je snel vuil worden. Kortom ik heb ze vrij snel weer verwijderd.

Maar goed dit is een vrij oud topic Martin;)
 
Oh.. niet gezien

Whatever, haal je het bericht even weg

Dus eigenlijk ben je gewoon een luiwammes..
Liever zwarte buisjes zodat je het vuil niet ziet dan even een pijperaggertje door het systeem vroetsen :D

To Do List Nothing GIF by SpongeBob SquarePants
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel of ik een spray bar wil aansluiten op de JBL e901. Heb nu alleen de uitmonding na het 'bochtje' zeg maar waardoor die in het aquarium komt.

Moet ik dan iets als dit kopen (zelf maken gaat het niet worden vrees ik :D)

https://www.aquarium-enzo.nl/filter-acc ... Ajqo8P8HAQ
Waarom zou je dit niet zelf kunnen maken? De moeilijkheidsgraad om in een buis zo om de drie cm. gaatjes van zo'n 2 mm. te boren is echt geen rocket science!
 
Whatever, haal je het bericht even weg
Tja daar ben ik ook te lui voor Martin:DD.
Nee zonder gekheid het is natuurlijk geen enkel probleem om op een oud topic te reageren maar soms missen mensen die info en denken ze in een recent topic te posten dus vandaar even mijn opmerking.
 

Terug
Bovenaan