Spraybar plaatsen en co2 op aansluiten

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Ik wil graag een spraybar in mijn bak installeren . Daar wil ik dan de co2 doorheen laten lopen .
nu heb ik een probleem , ik heb een 3D achterwand , nu kan ik , lijkt mij , geen spraybar plaatsen .
Heeft iemand een idee hoe dat wel kan ? Ik ga vanmiddag naar de aquarium winkel dus hoor graag van de experts wat ik zou kunnen halen .
Ik heb ook een intern juwel filter , zou het een optie zijn om daar de co2 op aan te sluiten ? Of eventueel een diffuser te kopen en die onderaan de instroom van het interne filter te plaatsen ?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen .
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    510 KB · Weergaven: 196
Ik wil graag een spraybar in mijn bak installeren . Daar wil ik dan de co2 doorheen laten lopen .
nu heb ik een probleem , ik heb een 3D achterwand , nu kan ik , lijkt mij , geen spraybar plaatsen .
Heeft iemand een idee hoe dat wel kan ? Ik ga vanmiddag naar de aquarium winkel dus hoor graag van de experts wat ik zou kunnen halen .
Ik heb ook een intern juwel filter , zou het een optie zijn om daar de co2 op aan te sluiten ? Of eventueel een diffuser te kopen en die onderaan de instroom van het interne filter te plaatsen ?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen .
Dat kan heel goed, ik heb het ook. We hebben het water even laten zakken. Zie de foto's.

IMG_20191109_105545.jpg
IMG_20191109_105552.jpg
 
@benvo dat ziet er schitterend uit ! Alleen ben ik niet zo handig pfff
 
@benvo waar zit bij jou de pH-elektrode eigenlijk. Linksvoor misschien?
Heb je die bewust wel/niet in of uit de stroming gehangen?

Ik had een tijd dat de elektrode een beetje in de stroming van de spraybar hing maar heb dat nu aangepast naar 'uit de directe spraybar stroming', zodat de elektrode eerder in CO2-arm water hangt. Dit lijkt mij beter. Hoe zie jij dit?
Ik vind het moelijk om te bepalen wat nu de beste plek zou zijn. Inline in de lang richting filter zou ik ook nog wel willen overwegen ,maar ben bang dat dat niet goed is voor de elektrode als er zo'n hoge flow langs komt.
 
Bij mij hangt de electrode/sensor rechts vóór het, bij wijze van vóórfilter gebruikte filterhuis. In dat verder lege filterhuis zit een grove spons. Daar is uiteraard wel stroming want mijn aanzuiging zit in het verder dus niet gebruikte filterhuis. Maar het is inderdaad een gematigde stroming. De werking van zo'n sensor is veel meer stabiel, de metingen dus, wanneer de stroming niet al te sterk is.

IMG_20200928_143857[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn vorige aquarium.
Ik heb de standaard aansluitset van Oase gebruikt om in het aquarium te komen.
Daarna heb ik van een transparante pvc buis een spaybar gemaakt.
Deze hangt alleen in het midden aan een tyrap (kabelbinder) ter ondersteuning.

0596C390-2261-4834-842A-2F100A297C77.jpeg
 
@Leon L. ziet er netjes uit ! Heb je voor mij misschien een link naar de standaard oase set ? Kan het niet vinden namelijk
 
Hier een foto van mijn vorige aquarium.
Ik heb de standaard aansluitset van Oase gebruikt om in het aquarium te komen.
Daarna heb ik van een transparante pvc buis een spaybar gemaakt.
Deze hangt alleen in het midden aan een tyrap (kabelbinder) ter ondersteuning.

Bekijk bijlage 308539
Beste leon.
Mooie bak!
Ik gebruik ook de standaard oase set en wil graag een spraybar maken. Kun je mij vertellen waar je de transparante buis hebt gekocht? Alvast bedankt!
 
Beste leon.
Mooie bak!
Ik gebruik ook de standaard oase set en wil graag een spraybar maken. Kun je mij vertellen waar je de transparante buis hebt gekocht? Alvast bedankt!
Hi Jordy,
De transparante buis heb ik besteld bij pvc24.nl
 
Terug
Bovenaan