Wat is er nieuw

Spraybar verlengen

Lovain

Well-known member
Lid geworden
11 oktober 2020
Leeftijd
34
Hi allen,

Ik zit in de opstartfase van mijn nieuw aangeschafte Aquatlantis Fusion Horizion 150x50. Standaard zit hier een Cleansys Pro 1400 buitenfilter bij. Deze heb ik reeds gemonteerd; echter is de spraybar te kort. Er zou nog zeker zo'n 60cm aan lengte bij mogen (een verdubbeling). Mijn doel is om al preventief te zorgen dat ik geen dead-spots krijg. De diameter van de spraybar is 16mm.

Alhoewel ik nog geen 'verlengstuk' in dezelfde kleur gevonden heb, ben ik benieuwd of het überhaupt wel raadzaam is om dit te doen? Loop ik het risico dat de uitlaat niet krachtig genoeg meer is? Gezien de lengte van 1m50 wil ik liever niet in de breedte gaan werken. Ter referentie, onderstaand 2 foto's van het aquarium (het is inderdaad nog leeg.

Er zal ook nog een Co2 installatie komen, die onder de spraybar gemonteerd zal worden. Daarnaast ook nog een achterwand. Beide zijn nog niet concreet overigens, maar het plan is er.

Bijlagen

• 20201029 Aansluiting filter en spraybar 1.jpeg
    20201029 Aansluiting filter en spraybar 1.jpeg
    41.1 KB · Weergaven: 113
  • 20201029 Aansluiting filter en spraybar 2.jpeg
    20201029 Aansluiting filter en spraybar 2.jpeg
    46.7 KB · Weergaven: 112
Ik zou mijn spraybar niet verlengen maar een nieuwe maken hetgeen gemakkelijk kan met een buis van 12/16 mm. (binnen/buitenwerks) Die dus ook gaat passen. Je kan deze ook in een transparante vorm verkrijgen. Even googelen. Om de 3 cm. een gaatje boren van 2 á 2,5 mm. Dat, die gat grootte, hangt even af van het debiet van je filter.

Ben het met ben eens, zelf een nieuwe langere maken is wss makkelijker en misschien nog goedkoper dan een verleng kitje

Dank heren! Best logisch eigenlijk... Ik weet wat me te doen staat. Ik heb inderdaad een goedkope invulling gevonden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan